Tuesday, November 29, 2011

ඔබ අද දකින දේ කොසොල් රජු සිහිනෙන් දු‍ටුවේය


" හතර වටේ " බ්ලොග් යේ සටහන් ව තිබූ මෙම ලිපිය ලින්ක් එකක් නොදමා සම්පූර්ණ ලිපියම සටහන එකතු කිරීමට සිතුවෙ මෙහි ඇති වැදගත් කම නිසාමය. කියවා බලන්න


*සැබෑ වූ සිහින
අද පලකරන්නේ මට ලැබුනු ඊමේල් පණිවිඩයක්. කාලීන වැදගත්කමක් තියෙන නිසා ඒක ඔයගොල්ලොත් එක්ක මේ විදියට බෙදාගන්න හිතුවා. මේක පොතකින් උපුටාගෙන තියෙන්නේ. නමුත් පොතේ කතෘ හෝ චිත්‍ර ශිල්පියා කවුදැයි සොයාගන්න බැරිවුනා.
බුදුන් දවස, කොසොල් රාජ්‍යයේ රජකම් කළ පසේනදි කොසොල් රජතුමා දිනක් මහා බියකරු හීන 16ක් දකිනවා. පසු දින වහාම සිය උපදේශක බමුණන් කැඳවන රජතුමා ඒ සිහිනවල පලාඵල විමසනවා. බමුණන්ගේ මතය වන්නේ මෙය කොසොල් රාජ්‍යයට ඉතා අසුභ බවත් ඊට පිලියම් ලෙස බිලි පූජාවක් කර විශාල යාගයක් කලයුතු බවත්ය. මේ අතර රජතුමා බුදුරජාණන්වහන්සේ හමුවටද ගොස් මේබව සැලකර සිටිනවා.


මෙහි දැක්වෙන්නේ තථාගතයන් වහන්සේ විසින් එම සිහිනවල අර්ථය පහදා දුන් ආකාරයයි.


















බුදුරජාණන්වහන්සේ විසින් එදා කී ඒ අනාගතය අද පැමිණ ඇතැයි සිතෙනවා. ඒ තරමටම මේ සිහින වලින් කියැවෙන දේ අද කාලයට ගැලපෙනවා. සිහියෙන් විමසාබලන්න. සිහින සැබෑ වී ඇතිබව ඔබට වැටහේවි.


Read More

Sunday, November 27, 2011

මාගේ වතුර වීදුරුව



මාගේ මේසය මත මා ඉදිරියේ ඇති වත්‍ර වීදුරුව ,යම් විදියකින් මෙය වස බදුනක් නැතහොත් ඉතා දරුනු මකරකු වනවා නම් මා කැමතිය..මොන ගැලපීම් යොදා මා කීවත් මම මේ කියන්නට උත්සහ කරන්නේ මේ මොහොතේ මාගේ මිනිස් ආත්මය අහිමි වෙන්නේ නම් යන සංකල්පයයි.එසේ උවහොත් මා අපායට නැතහොත් වෙනත් මානයකට මාගේ ආත්මය ගමන් කරනු ඇත..සමහර විට එය දව්‍ය ලෝකය හෝ සුවර්ගය වනු ඇත.මාගේ ආත්මය මේ මොලය හා ආත්මීය තර්කකිරීම් කරනවාට වඩා එය යහපත් මෙන්ම සුභ දායකයයි මට හැගේ මන්ද ඒ මානයෙදි මා හට අත්මීය බුද්ධියක් නොලබෙනු මන්ද එය විදවීමක් හෝ බලාගෙන කිරීමක් වනු ඇත.නැතිනම් මා මේ ශිෂ්ඨ යෙයි කියනා සමාජයේ අෂිශ්ඨ සම්පන්නව ජීවත් විය යුතුය.එනම් මොලය මැරි ගිය සන්නිවෙදනයක් නොමැති ශරීර කෘතියන් හිතු මනපෙට කරන්නෙකු විය යුතුයි මන්ද එවිට බුද්ධිමය හා බුද්ධිමය නොවන ප්‍රශ්ණ මතුනොවනු ඇත .මට ථාර්කිකයක් අවශය නොවනු ඇත සිතන්නට අනාගතයක් වර්තමානයක්  කෙටියෙන්ම කියතහොත් මා හට කාලය ප්‍රශ්ණයක් නොවනු ඇත.මා මියගිය විට මා වෙනත් මානයකට ගමන් කරවි මාගෙ මල ශරීර කූඩුව නිදහසේ පරිසරයට කොහේ හෝ සිට පොහොරක් සපයනු ඇත බටහිර විද්‍යාවට අනුව ඒ ශක්තිය විනාශ නොව්නු ඇත.එහෙත් එ විට මා මානව සමාජය අමනුශයකු සේ හැදින්වීමක් දෙනු ඇත.එසේනම් මා ඔබ අපි කුමක් කරම් ද?
Read More
ප.ලි.-පහත කවිසටහන් ලියාගෙන යාමේදි සම්හරක් තැන් වල ආදශයට ගත යුතු කවිපෙලි තිබුනි ඉතා සරල බස් වහරකි කියවා බැලිම වටි යැයි කිව හැක.



හරි ඔන්න අද ඉරිදා අදත් ලස්සන ,,කතාවක් වුනා එකක් නෙවේ දෙකක් ඔය දෙකෙන් එකක් වත් නෙවේ මම බිම තිබිලා අහුල ගත්ත කොල කෑල්ලක තිබුනු  දෙයක් කියන්නද හ්ම් ඒක දාන එක හොදයි අර කතා කියනවාට වඩා..මේ ඔයා කියවලා තියනවාද "තේ මල් "කියලා කථා පොතක් නෑ නේද සමහර විට කියවලා ඇති එකේ තියෙන්නේ යටත්විජිත සමයේ සිද්ද වුනු සත්‍ය සිදුවීම් කිහිපයක් ඒ ක කියවන ඔයාලට ඔයගැනම අපි ගැන පොඩි අප්සෙට් එකක් හිතෙයි සමහර කථා වල අපේ කට්ටිය ගැන් කියද්දී හ්ම්ම් හරි මේ දැන් ලියන්න යන දේට ඒ කේ සම්බන්දයක් නෑ මම ඒක කීවේ මට උදේ උනයි කීව අනිත් සිද්දි දෙක මතක් උනාමයි..

හරි කතාවට බහිමු,,මම ගෙදර යනකොට  ගෙදරට යන්න ඉස්සරලා  මට ඉස්කෝලයක් පහුකරන් යන්න ඕනි ඔන්න මම ගෙදරට යනවා යනකොට අර ඉස්කෝලේ ගාව පොත් කොල 2ක් තුනක් වැටිලා තියනවා.ඒක සාමාන්‍ය දෙයක් එත අද එනකොට මගේ ඇස් දෙක වැටිලා තිබුනු එක කොලයක් ලග නැවතුනා අය එක ගන්න බෑ හිතිලා ටික දුරක් ගියාම ඒක බලන්න මට අහපු ආසාවක් ඇති වෙච්චි.මොනවා කරන්නද අපහු ගිහින් කොල කෑල්ල අරන් ආවා.නමෝ බුද්ධාය කියලා දිගෑරල බලපුවාම ලස්සන අකුරින් කවි වගයක් ලියලා පොඩ්ඩක් කියවලා බැලුවා ඇගට ‍ෆිට් නෑ වගේ අනෙක් පැත්ත බැලුවා එපැත්තත් ඒ වගේමයි හැබැ ඒ පැත්ත තමා මුල් පැත්ත බලපුවාම උඩින් මෙහෙම ලියලා තියනවා.. "අයියනායක පද්‍ය පන්තිය" මට හිතුනා මේ කවිටික ලියලා බොලොගියට දාන්න ඔන්න ඉතින් ඒ කවි ටික..(මට ඒ අත් අකුරු ටික දැමීමට නොහැකිවීම ගැන කණගා‍ටුවෙමි.)


සෙවණැලි අවදි නොමවන් වැව් ඉවුරු      කොනේ
කැලය විසින් හැරෙව නුග ගසක                බෙනේ
මලකා කුළුව ගිය ආයුධ කැබලි                  පෙනේ
දෙවියොත් නැතිද මෙහි බලයක් තිබෙනු     පෙනේ



බුදු ගුරු සනි හිරුට හිමි දවස්                      වල
මේ සන්හිදේ එලියක් ඇත සවස්              කල
ලෙඩ දුක් වලින් මිදුමට බාරයක්                      කල
සැමදෙන ඒ තැන ‍රැස්වෙති තම ගෙවල්           වල


වන්පෙත දැවෙන විට වැද මල හිරුගේ           රත
ගනදුර වසන විට ආලෝකයෙහි                 නෙත
සදරෙස් ගලන විට තෙරපී සෙවණ                 මත
ඒක දෙවියෙක් නොවේ දාහක් එතන            ඇත


දේවි දේවතාවුන් සැරිසරන මහ                  වනේ
පවතින බලය ඇග ලොම් තුඩකටද              දැනේ
මොළයෙන් තමා ලෝකයේ සුවය වැන       සුනේ
මගේ ගැරහුමට නැත ඒ පිරිස යොමු            වුනේ


සහෙද බාරයට කිරි                                  ඉතිරීම
කෙම්මුර දවස් වල පානින්                      සැරසීම
වන අතු කඩා ගස් දෙබලක                      දැවටීම
මා නොකෙරුවත් නොකෙලෙමි එය       ගැරහීම


සාගත වසංගත හා එන නියග                 වලින්
සහනය පතා වන දෙවියන් ලගට         කෙලින්
ඒන මේ පිරිස සැර සීමට ණුවන             මලින්
පොළබන අයට අනුකම්පා කරමි            මුලින්

ගංගොඩ වටා මෝරන වන ලැහැබ           මැන
අහුමුලු නෑර සිය අණසක පතුරු                වන
බලවත් අයිය නායක දෙත සොදුරු          ගෙන
මේ අය රකිනු මැන එන සියලු                  තැන

මපල් පිබුරු හාපොලොගුන් සිටින            තෑන
අලි කොටි වලස් මුලු කොල හල කරන     තැන
නිතරම ඔබ පුදන මේ අය හැදින              ගෙන
බලවත් දෙවිදු දිව රෑ රකිනු                       මැන


Read More

අඟහරු ජීවය සොයා

මෙම ලිපිය උපුටා ගැනීම-තරු විදු තොරතුරු ලිපියකිනි.

අඟහරු ජීවය සොයා Mars Trek – Curiosity රෝවරය අභ්‍යවකාශගත වේ.

රෝවරය අභ්‍යවකාශගත වීමට පැය කිහිපයකට පෙර ෆ්ලොරිඩාහි කෙනඩි අභ්‍යවකාශ මධ්‍යස්ථානයේදි...

පෘතුවියෙන් එපිට ජීවයක් සොයා යන  Mars Trek – Curiosity යානය මීට සුළු මොහොතකට පෙර අභ්‍යවකාශගත විය.ශ්‍රී ලංකා වේලාවෙන් පස්වරු 08:32ට පමණ Atlas V රොකොට්ටුව ආධාරයෙන් ෆ්ලොරිඩා හි කේප් කැනවරල් තුඩුවේ සිට අඟහරු ග්‍රහයා බලා පිටත් විය.

Mars Trek – Curiosity යනු නාසා හි මීළඟ අඟහරු රෝවරයයි.එය මාස 8.5 ක සහ කිලෝමීටර මිලියන 570ක ගමනකින් අනතුරුව අඟහරුගේ වායුගෝලයට පයට කිලෝමීටර 13ක වේගයෙන් අතුළු වීමට නියමිතයි.ඉන් පසුව රෝවරය කිලෝමීටර 154 ක විශ්කම්භයකින් යුත්  Gale  ආවාටය වෙත පතිත වීමට නියමිතයි.මෙම ආවාටය අවට ඇති ඛනිජ වලින් අඟහරුගේ පෙර පැවතීයැයි සැක කරන ජීවය පිළිබඳ සාක්ෂි සොයාගැනීමට විද්‍යාඥයන් බලාපොරොත්තු වේ.

ඇට්ලස් රොකොට්ටුව V අභ්‍යවකාශගත වීමට මොහොතකට පෙර..

ටොන් එකක බරින් යුත් රෝවරය අඟහරු මත ගතකරන දෙවැනි දිනයේදීම අඟහරුගේ ඡායාරූප පෘතුවියට එවීමට නියමිතයි.ඉන් පසුව තම විද්‍යාත්මක පරීක්ෂන රෝවරය විසින් පෘතුවි විද්‍යාඥයන්ගේ මඟ පෙන්වීම යටතේ අරඹන අතර අඟහරුගේ ප්‍රථම පස් සාම්පලය ලබාගැනීම ගොඩබැසීමෙන් මාස 2-3 කට පසුව සිදු කරනු ඇති.

න්‍යශ්ඨික බැටරියකින් ජවගැන්වෙන රෝවරය අඟහරු වසරක් එසේත් නැතිනම් පෘතුවි දින 687ක් අඟහරු මත රැඳි සිටීමට නියමිතයි.

රෝවරය රැගත් Atlas V

පහතින් දැක්වෙන්නේ යානය අභ්‍යවකාශගත වීමේ විශේෂ අවස්ථායි. ඡායාරූප අනුග්‍රහය: NASA TV

පාලක මැදිරිය සූදානමින්...
අභ්‍යවකාශගත වීමට විනාඩි 4 යි.
තව විනාඩි 3යි තත්පර 37යි
පිටත්වීම ආරම්භ කිරීම
පිටසක්වල ජීවය සොයා යන ගමනක ඇරඹුම...
අභ්‍යවකාශගත වීම
ඈත අහසට යන ජීවයේ බලාපොරොත්තු
ඈත අහසට යන ජීවයේ බලාපොරොත්තු
Read More

Saturday, November 26, 2011

නොදන්නා මගුලකට ගොඩවුනෙමි.



මාරයාගේ හෝරාවට ගොඩ වු පසු http://theruamknatha.wordpress.com/ ලින්ක් එක දු‍ටුවෙමි නිකමට මෙන් හෝ වාසනවකට ගොඩවැදුනු මට ඉතා සොදුරු මිනිසෙකුගේ ලිපි පෙලක් කියවිමට අවස්ථාව උදාවුනෙමි ඔබත් කියවා බලන්න. 


" මහාචාර්ය ස්ටීවන් හොව්කින්ග් යනු ඇල්බට් අයින්ස්ටයින්ට පසුව මෙලොව පහළ වූ ශ්‍රේෂ්ඨතම භෞතික විද්‍යාඥයා ලෙසද, මෑතකදී මිනිසා දුටු විශිෂ්ඨතම විශ්ව න්‍යාය විද්‍යාර්ථයාණන් ලෙසද සැළකේ….එතුමන් විසින්, එතුමන්ගේම පරිඝණක කට හඬ යොදාගෙන සහ බෙනෙඩික්ට් කම්බර්බැච්ගේ ගැඹුරු ස්වරය සහ මාටින් විලියම්ස්ගේ අධ්‍යක්ෂණය යොදාගෙන කරවූ ඩී.වී.ඩී තැටි පෙළක් ඇසුරෙන් ( Stephen Hawking`s Universe – Trio of DVDs) , එතුමන්ගේ මේ කාළ තරණ න්‍යායන් සම්බන්ධ ඉතාම සැකෙවි විග්‍රහය"


"මගේ නම ස්ටීවන් හොව්කින්ග්. භෞතික විද්‍යාඥයෙක්, අභ්‍යාවකාශ විද්‍යාඥයෙක්, ඒ වගේම එක්තරා විදිහකට හීන දකින්නෙක්….මට සෙලවීමට පවා නොහැකි උනත්, පරිඝණකයක් ආධාරයෙන් කථා කරන්නට සිදුවුණත්, මගේ මනස නිදහස්….එය බොහොම නිදහස් මේ විශ්වය ගවේෂණය කරන්නත්, ලොකු, ලොකු ප්‍රශ්ණ අසන්නත්…” කාල තරණය කළ හැක්කක්ද? අපට අතීතයට දොරටුවක් විවර කළ හැකිද?..එහෙමත් නැත්නම් අනාගතයට යන්නට කෙටි මාවතක් සොයා ගන්නට පුළුවන් වේවිද?..අපට සොබාදහමේ නීති යොදාගෙන, කාළයේ පවා ස්වාමීන් වන්නට හැකියාව තිබෙනවද?…” මෙවැනි ලොකු ප්‍රශ්ණ මට අහන්න නිදහස් මනසක් තිබෙනවා…."


"අපි ඇගෙන් සමුගෙන, ඇගේ නිවසින් පිටව, මහ මඟට අවතීර්ණ වීමු…මඳ දුරක් එන තෙක්ම, ලිවියා සහෝදරියවත්, මමවත් වචනයක් වත් නොදෙඩීමු…මුලින්ම හඬ අවදි කළ ලිවියා මගෙන් ඇසුවේ..”ඔබට මොකද හිතෙන්නේ?” යන්නය…"


"මීට ටික කළකට ඉහතදී, ඉතාලියේ මොන්සා නාගරික සභාව විසින් සුරතල් සතුන් ඇති කරන අයට, “ගෝල්ඩ්ෆිෂ්” වර්ගයට අයත් මසුන් වක්‍රවූ පාත්‍රාකාර භාජන වල දමා ඇති කිරීම තහනම් කරනු ලැබුවා…ඒ පියවර ගන්න මූලික වෙච්ච කෙනා ඒකට හේතුව ලෙස විග්‍රහ කළේ, එවැනි වක්‍ර වූ ( ඉහත පින්තූරයෙහි දැක්වෙන ) පාත්‍රාකාර බඳුනක මාලුවෙකු දමා සිටින විට, එයින් ඌ පිටත බලන විට, එහි වක්‍රාකාර පැති තුළින් ඌට දකින්න ලැබෙන්නේ උගේ අවට ලෝකය පිළිබඳව “විකෘති කරන ලද යථාර්තය” නිසා, එහෙම ඇති කිරීම ඉතාම කුරිරු වැඩක් ලෙස.."

*නොදන්නා මගුලේ ලිපි කියවිම කාලය අපතේ යැවීමක් නොවනු වනු නොවනුමානය මගේ සහතිකය.




<---------- Stephen Hawking at NASA, 1980s
Stephen Hawking

BornStephen William Hawking
8 January 1942 (age 69)
Oxford, England
ResidenceEngland
NationalityBritish
FieldsApplied mathematics
Theoretical physics
Cosmology
InstitutionsCambridge University
California Institute of Technology
Perimeter Institute for Theoretical Physics
Alma materOxford University
Cambridge University
Doctoral advisorDennis Sciama
Other academic advisorsRobert Berman
Doctoral studentsBruce Allen
Raphael Bousso
Fay Dowker
Malcolm Perry
Bernard Carr
Gary Gibbons
Harvey Reall
Don Page
Tim Prestidge
Raymond Laflamme
Julian Luttrell
Known forBlack holes
Theoretical cosmology
Quantum gravity
Hawking radiation
InfluencesDikran Tahta
Albert Einstein
Notable awardsWolf Prize (1988)
Prince of Asturias Award (1989)
Copley Medal (2006)
Presidential Medal of Freedom (2009)
SpouseJane Hawking
(m. 1965–1991, divorced)
Elaine Mason
(m. 1995–2006, divorced)
Signature
Read More

Wednesday, November 23, 2011

slchemistry.org අධ්‍යාපනික වෙබ් අඩවියකි.මෙය උසස් පෙළ  රසායනික විද්‍යා පාඨමාලාවක ප්‍රධාන වෙබ් අඩවියයි.එය පරිපූර්ණ රසායනික විද්‍යා පාඨමාලාවයි.මා මෙය ගෙන හැර පෑමට හේතු කිහිපයකි.


































යම් රසායනික විද්‍යාව සම්බන්ද ගැටළුවක් ඇතහොත් විසදාගැනීමේ හැකියාව
රසායනික විද්‍යාව සම්බන්ද ක්‍රීඩා වල නිරත වීමේ හැකියාව
රසායනික විද්‍යාවට අදාල සංවාද වල නිරත වීමේ හැකියාව
හා නව පොත් පත් වල් නිරත වීමේ හැකියාව

උසස් පෙළ හදාරන සිසුවකුට පලමු කරු දෙක ඉතා වටිනේ යැයි මට සිතේ,


මෙහි අණුවල හැඩ සෙවීම සදහා ඉදිරිපත් කර ඇති FinMos මෘදුකාංගය උසස් පෙල අණුවල් හැඩ සෙවීම  විෂය කොටස  සම්බන්ද ප්‍රවීනයකු  වීමට මග කියා දෙනු නොවනු මානය.


*මෙම අඩවියේ සාමාජිකත්වය නොමිලේම ලබාගෙන ඔබත් දැනුමේ දියුනුවට මෙය මෙවලමක් කර ගන්න .

Read More

Tuesday, November 15, 2011

අඟහරු ග්‍රහයා පිළිබඳ අධ්‍යයනය කෙරෙන - කිවුරියෝ සිටි රෝවර් යානය - ලබන 25 වැනිදා අභ්‍යවකාශගත කිරීමට අමෙරිකානු නාසා ආයතනය සූදානම් වෙයි.එම‍ රෝවර් රථයේ ප්‍රධාන උපකරණ 6න් එකක් ශ්‍රී ලාංකික විද්‍යාඥයෙකු වන ආචාර්ය සරත් ගුණපාල මහතා ප්‍රමුඛ කණ්ඩායමක් විසින් නිර්මාණය කරනු ලැබ ඇත.TLF නැමැති එම ලේසර් උපකරණය නිර්මාණය කර ඇත්තේ, අඟහරු ග්‍රහයාගේ මීතේන් වායුව තිබේදැයි සොයා බැලීම සඳහා බව ආචාර්ය සරත් ගුණපාල මහතා ප්‍රකාශ කළේය.
මීතේන් වායුව පිළිබඳ අධ්‍යයනය කිරීම තුළින් අඟහරු ග්‍රහයා තුළ මිට පෙර ජීවයක් පැවැතියේදැයි තහවුරු කර ගැනීමට බලාපොරොත්තු වන බව ආචාර්ය සරත් ගුණපාල මහතා පැවසීය.

Read More

Friday, November 11, 2011

11-11-11

අද හරි පුදුම දවසක් නේද 2011-11-11 ඔන්න ඉතින් මාස 12 මාසෙට  දවස් 30 කියලා ගමුකෝ.ඉතින් ඉතින් කියන්නේ අය මේ වගේ ලස්සනට දිනයක් ලියන්න හම්බවෙන්නේ තව එක් පාරයි.2012-12-12 (ලෝක විනාසේ උනොත් ඒකත් ඉවරයි : D ) මොකද දින 30 තිබුනට මාස 12යි නේ කොහොම කොහොම හරි මේක පුදුම රටාවක් නේද  අය ඉතින් 2111-11-11 ඒක එචර හිතට වදින් නේ නෑ නේද ? හ්ම් ඉතින් මොකද කරන්නේ
            ලස්සනට රටාවකට් වැඩ කරන අපි ඔක්කෝමලා මේ  වගේ ලස්සන රටාවකට තියන තෑනකින් වැඩක් අලුතින් පටන් ගත්තොත් එක හෑමදාම මතක හිටි.දැන්නම් උදේ 11 පහුවෙලා කමක් නෑ 11-11-11හේ 11.11 ට (ඇයි හවස) වරදුන තැනක් තියනවානම් එකත් හදාගෙන ලස්සන ගමනක් යන්න කියලා සුභ පතනවා...ආ..ඒකට 2012-12-12හේ 12.12 වෙනකම් ඉන්න එපා ඔන් මොකෝ ලොක විනාසේ උනොත් එහෙම : D


ප.ලි.-අද උදේම කැන්ටිම පැත්තට යනකොට මේවගේ කතාවක් ඇහුනා ඕන් "අද11 නේ අද  දවස මතක  හිටින්න මොකක් හරි කේස් එකක් දාලා කාට හරි ගහමුද බන් .."

ඕන්  ඉතින් අපෙ කස්ටියනම් මේ වගේ පිස්සු වැඩ කරන්න එපා...
Read More

Thursday, November 10, 2011

බාගන්න...


යාළුවනේ මෙන්න ගිනි හිවලා අලුත්ම සංස්කරණය ඇවිත්.ඔන්න කට්ටියම දැන්ම බාගෙන බලන්නකෝ කොහොමද කියලා.



Download Firefox 8
Read More

Saturday, November 5, 2011




පිලිපීන සරසවියට අනුබද්ධ වූ දේශන ශාලාවකි. මෙරට අධ්‍යාපන ක්‍ෂේත‍්‍රයේ කණ්ඩායමක් පසුගියදා එහි ගියේ සති දෙකක විශේෂ අධ්‍යාපන වැඩසටහනකට ය.
සරසවි නේවාසිකාගාරයේ සිට උදේම දේශන ශාලාවට ගිය ඔවුන්ට දක්නට ලැබුණේ දේශන ශාලාවේ වේදිකාව පිරිසුදු කරමින් විද්‍යුත් උපකරණ සකස් කරමින් සිටි රූමත් තරුණියකි.
අපේ කණ්ඩායම දුටු ඇය අඩ සිනහවක් පාමින් සිය කටයුතු කරගෙන ගියාය. අපේ රටේ පුරුද්දට ඇය සමග විහිළු තහළු කිරීමට ගිය කණ්ඩායමේ කීප දෙනකු සීමාව ඉක්මවා විහිළු කළ හෙයින්, ඇය සිටියේ ලජ්ජාශීලීවය.
ඇය නික්ම ගොස් පැය භාගයකට පසු හරියටම වේලාවට දේශනය සඳහා සරසවි මහාචාර්යතුමිය වේදිකාවට නගිත්ම අපේ කණ්ඩායමට තරු පෙනුණි.
ඒ උදෑසන වේදිකාව පිරිසුදු කළ තරුණිය ඇයම වූ හෙයිනි. අපේ කණ්ඩායම දැඩි බියකින් හා පසුතැවිල්ලකින් දේශනය අසා සිටියත්, මහාචාර්යවරියගේ නම් කිසිම වෙනසක් තිබුණේ නැති ලූ.
lankadeepa.lk
Read More

Monday, October 31, 2011

හෙලෝ මහේෂ්..

මේ සිද්ධිය වෙනකොට මම හිතන්නේ මම එකොළහ වසරේ දෙවෙනි වාරේ ඉගන ගන්නවා..
මේ වෙනකොට පංතියේ කොල්ලෝ ඔක්කොම o/l බීතිකාව බෝවෙලා බරටම වැඩ,මම නම් ඉතින් අමුතු මහන්සියක් නැ මගේ පාඩුවේ ඔහේ ඉගන ගන්නවා මම මගේ පඩුවේ වැඩ කරගෙන ආපු නිසා මට අහපවු බයවෙලා පාඩම් කරන්න තරම් දෙයක් තිබුනේ නෑ,,

අපේ කට්ටිය සෙට් වෙලා පාඩම් කරනවා කොහොමද දන්නවාද නින්ඳ යන නිසා නින්ඳ යද්දි අනික් කාට හරි මැසේජ් (කෙටිපණිවුඩ) එකක් දානවා ඔන්න ඕවා සාගච්චා කරගෙන කට්ටිය දැන් ෆෝන් නම්බර් මාරු කරගන්නවා,,

එක් කෙනෙක් මහේෂ් ඔයාගේ නම්බර් එක,,

මට එතකොට හැන්ඩ් ෆෝන් නම්බර් එකක් තිබුනේ නැ අප්පචිට නිකන් සෙට් වුන ෆෝන් එකක් මට දීලා තිබුනා මට ෆෝන් වැඩක් නැති නිසා මම එක ඔහේ දාලා තිබුන පාවිචි කලේ නෑ එක නිසා එකට නම්බර් එකක් තිබුනෙත් නැ,,යාලුවෝ ඔක්කොටම ෆෝන් තිබුනට මට ෆෝන් එක කින් වැඩක් නැති නිසා මම පවිචි කලේ නෑ

ඔව් බන් නම්බර් එක දියන්,,

කිරිඅප්පට බල්ලෝ බුරපිය මම වෙන ලෝකෙක ඉදලා ටක් ගාලා නැගිට්ටා වගේ,,ආ ආ මම පොඩ්ඩක් ගනන් උස්සලා පර්ස් එක ඇදලා නම්බර් එක බලලා  කියෙව්වා,,

දැන් නම්බර් එකක් නැ කීවා නේද ඔව් ඔව් මේ දුන්නේ ගෙදර ලැන්ඩ් ෆෝන් එකේ නම්බර් එක

හරි කථාව ඉවරයි,හරි හරි පොඩ්ඩක් ඉන්න ඒ සීන් එක ඉවරයි,
ඔන්න දැන් ඉස්කෝලේ ඇරිලා ගෙදර ගියා,,නලා කලා අනම් මනම් ඔක්කොම කරලා 9.30ට විතර නිදාගන්න යනකොට,,ලැන්ඩ් ෆෝන් එකට මැසේජ් එකක් එන සද්දේ ඇහුනා ,,
හ්ම් බැලීනම් මැසේජ් එක මට

හ්ම්.. බැලීනම් මැසේජ් එක මට,,මට මතක හැටියට අහලා තිබුනේ ඔයා පාඩම් කරනවාද කියලා,,
යකෝ මාර වැඩක් මට සාමානයෙන් කොලෙක් කෝල් එකක් තමා ගන්නේ

මට ටක් ගාලා මීටර් වුනා කවුද කියලා,, මම එක දැනගෙනම පොඩ්ඩක් කඩ්ඩ දාලා කෙ‍ටුවා..
මම ඒ කෙනාව දන් නෑ වගේ කතා කලේ ඒ වුනාට මට හිතාගන්න පුලුවන් ඒ කවුද කියලා.. :)

මෙන්න මැසෙජ් දෙක කට විතර පස්සේ මට කොල් එකක් එනවා,,

ඔනි මගුලක් මම ආන්ස්වර් කලා..මට ඒ වචන ටික තාමත් මතකයි...මට ඒ වචන ටික තාමත් මතකයි
..
හෙලෝ මම_______ ,කෝ දැන් කට්ටිය පාඩම් කරනවා කීවා නේද ,,කෝ පාඩම් කරනවා ද,,
ඔව් මේ......ක (මාව නිකන් ශොක් වගේ :O )
මගේ සල්ලි ඉවරයි.මම තියනවා.ගුඩ් නයිට්...ගුඩ් නයිට්..ගුඩ් නයිට්....

මේ කෝල් එක තමා ඔනි නෑ මේ ඇති කියෙව්වා,,

පිස්සු කොල්ලාගේ ලොකේ ගොඩාක් කට්ටිය දන් නැති  නිසයි මෙකට පෝස්ට් කලේ..
Read More

Sunday, October 30, 2011

ජාන විකරණය කරන ලද විවිධ ශාක වර්ග මේ වන විට ලෝකයේ රටවල් රැසක වගා කරනු ලැබේ. මේ අතර විවිධ ආහාරමය භෝග මෙන් ම කපු වැනි ආහාරමය නොවන භෝග වර්ග ද රැසක්‌ තිබේ. මේවායේ සෞඛ්‍ය හා පාරිසරික බලපෑම් පිළිබඳව ඇති සංවාදය තවමත් අවසන් නොමැත. ඒවායෙන් ඇති විය හැකි පාරිසරික බලපෑම් පිළිබඳව කරුණු අනාවරණය වන්නේ තවදුරටත් මේ ශාක වර්ග වගා කිරීමත් සමඟ ය.

මෙවැනි බලපෑම් පිළිබඳව සඳහන් පර්යේෂණ වාර්තා දෙකක්‌ මෑත දී ප්‍රකාශයට පත් විය. මේ වාර්තා දෙකම ජාන විකරණය කළ මේ ශාක විශේෂ දෙකක්‌ පරිසරයට නිකුත් වීම හා සම්බන්ධය. ඉන් එක්‌ සිදුවීමක දී ශාකයක ගහනයක්‌ වගා බිමෙන් පිටත ස්‌වාභාවික පරිසරයේ හමු වී ඇති අතර අනෙක්‌ සිදුවීමේදී අදාළ ශාකයේ ජාන වල් ශාකවලට මිශ්‍ර වී ඇත. මේ දක්‌වා මෙවැනි සිදුවීම් තුනක්‌ වාර්තා වී තිබේ. අනෙක්‌ ශාකය තෘණ විශේෂයක්‌ සේ වගා කරනු ලබන Agrostis විශේෂයකි.

මේ තත්ත්වය කලක පටන් පෙන්වා දී තිබූ එක්‌ අතුරුඵලයක්‌ සේ හැඳින්විය හැකිය. දැන් එය සිදුවෙමින් තිබේ. මේ ආකාරයෙන් ජාන විකරණය කරන ලද ශාකවල ජාන වල් විශේෂවලට මිශ්‍ර වීමෙන් සිදුවිය හැකි බරපතළම බලපෑම වන්නේ ඉන් ඒවායේ ප්‍රවේණික විවිධත්වය අඩු වීමට ඇති හැකියාවයි. ඉන් ඇති විය හැකි බලපෑම විවිධ විය හැකි ය. මේ නිසා වගා කරනු ලබන ජාන විකරණය කරන ලද ශාක හා වල් විශේෂ අතර ඇති වන මේ මුහුම්වීම වැළැක්‌වීම වැදගත් වේ. එහෙත් ජාන විකරණය කළ භෝග වර්ගවලින් ඇති වන මේ පාරිසරික බලපෑම පාලනය කිරීමට සාර්ථක ක්‍රමවේදයක්‌ මේ දක්‌වා භාවිත නො වේ.

කැනෝලා ශාකයේ වගා බිමෙන් පිටත හමුවේ

ජාන විකරණය කර නිපදවන ලද කැනෝලා 1 (Canola 1 - Brassica napus) නම් ශාකය තෙල් ලබා ගැනීම සඳහා වසර දහයකට අධික කාලයක්‌ තිස්‌සේ උතුරු ඇමෙරිකාවේ වගා කෙරෙන ශාකයකි. මේ වන විට ඇමෙරිකාවේ මෙන් ම කැනඩාවේ වගා කරනු ලබන කැනෝලා වලින් සියයට 90කටත් වැඩි ප්‍රමාණයක්‌ ජාන විකරණය කරන ලද ශාක වේ. මේ ශාකය සකස්‌ කර ඇත්තේ ග්ලයිපොසේට්‌ හා ග්ලූපොසිනේට්‌ නම් වල් පැළෑටි නාශකවලට ඔරොත්තු දීම සඳහා ය.

මේ කැනෝලා ශාකයේ ගහන උතුරු දිග ඩැකෝටා ප්‍රදේශයේ වගා භූමිවලින් පිටත ප්‍රදේශවලින් හමුවී ඇත. වගා භූමියෙන් පිටතට සංක්‍රමණය වී ඇතැයි අදහස්‌ කරන මේ ශාක ව්‍යාප්ත වීම සිදු වී ඇත්තේ මාර්ග දෙපස වන අතර මෙසේ අධ්‍යයනය කළ නියෑදියෙන් සියයට 45 ක්‌ පමණ මේ ශාකය වීම ද වැදගත් වේ. මෙහි ඇති විශේෂත්වය වන්නේ උක්‌ත ශාක ගහනය වසරින් වසර ස්‌ථාවර වෙමින් පවත්නා අතර ඒ ශාක අතර මුහුම්කරණය වෙමින් නව විකරණය වූ ජාන සහිත ශාක දර්ශ බිහිවීමට ද හැකියාවක්‌ තිබීම ය. මේ අනුව තත්ත්වයේ ඇති බරපතළ ස්‌වභාවය පැහැදිලි ය. (මූලාශ්‍රය : PLoS ONE, DOI: 10.1371/
journal.pone.0025736)

කපු ජාන වල් කපුවලට මිශ්‍රවෙලා



මේ අතර ජාන විකරණය කර නිපදවා ඇති කපු ශාකයේ ජාන වෙනත් වල් කපු ශාකවලට මුහුම් වී ඇති බව මෙක්‌සිකෝවේ සිදුකරන ලද අධ්‍යයනයකින් හෙළි වී තිබේ. මෙහි දී අධ්‍යයනයට ලක්‌ කරන ලද Gossypium hirsutum විශේෂයේ වල් කපු ශාක අතරින් හතරෙන් පංගුවක පමණ බීජ තුළ මේ ජාන හමු වී තිබේ. මේ ආකාරයට මුහුම් වී ඇති බීජ නිපදවා ඇති එක්‌ වල් කපු ශාකයක්‌ තිබී ඇත්තේ ආසන්නතම ජාන විකරණය කරන ලද භෝග වගාවට කිලෝමීටර් 755ක්‌ පමණ දුරකින් වීම විශේෂිත සිදුවීමකි. අනෙක්‌ අතට අධ්‍යයනයේ දී හමුවී ඇති බොහෝ ශාක මුහුම්කරණය වී පරම්පරාවකට වඩා ගත වී ඇති බවත් මෙහි දී හෙළි වී තිබේ. මෙක්‌සිකෝවේ ජාන විකරණය කරන ලද කපු ශාක වගා කරනු ලබන්නේ 1996 වර්ෂයේ පමණ පටන් ය. කපු ශාක ජාන වෙනස්‌ කිරීම මගින් කෘමීන්ට, වල්පැළෑටි නාශක හා ප්‍රතිවක්‍රවලට ඔරොත්තු දීම සඳහා සකස්‌ කර තිබේ. මේවායෙන් නිපදවනු ලබන බීජ බොහෝ ඈත ප්‍රදේශවලට පවා ගමන් කළ හැකි ය. ඒ සාමාන්‍ය බීජ ප්‍රචාරණ ක්‍රම මගිනි.

ලෝකයේ වගා කර ඇති කපු ප්‍රභේද සියල්ල ම පාහේ ඉහත කී වල් කපු විශේෂයෙන් ගෘහාශ්‍රිතකරණයට ලක්‌ කරන ලද ශාක වේ. එය සිදු වී ඇත්තේ මෙක්‌සිකෝවේ දී බව ද විශ්වාස කරනු ලැබේ. කපු ශාකවල ප්‍රවේණික විවිධත්වය ඉහළ තත්ත්වයක ඇති මෙක්‌සිකෝවේ සිදු වී ඇති මේ සිදුවීම සුළු කොට තැකිය නො හැක්‌කේ ඒ නිසා ඒවායේ විවිධත්වය අඩුවීමක්‌ සිදුවිය හැකි නිසා ය. (මූලාශ්‍රය : Molecular Ecology, DOI:
10.1111/j.1365-294X.2011.05258.x)

ෆුකුෂිමා අනතුරේ සැබෑ තරම කොපමණ ද?

පසුගිය මාර්තු මාසයේ දී ඇති වූ සුනාමි ව්‍යසනය ජපානයේ ෆුකුෂිමා ප්‍රදේශයේ න්‍යෂ්ටික බලාගාරයේ ඇති වූ අනතුර පිළිබඳව තවමත් සාකච්ඡා කළ යුතු කරුණු අතර ඇති බව පෙනේ. මේ වන විට විකිරණ බලපෑමට ලක්‌ වූ විශාල ප්‍රදේශයකින් ජනතාව ඉවත් කර ඇත. එහෙත් උක්‌ත අනතුරෙන් බොහෝ ඈත පිහිටි ප්‍රදේශවලින් පවා අධික විකිරණශීලීතාවක්‌ ඇති කුඩා ප්‍රදේශ හමුවීම දැක්‌විය හැකි ය. ෆුකුෂිමාහි සිට කිලෝමීටර දෙසිය පණහක්‌ පමණ දුරින් පිහිටා ඇති යොකොහාමා ප්‍රදේශයෙන් හා තවත් ප්‍රදේශවලින් එවැනි ස්‌ථාන හමු වී ඇත. කෙසේ වෙතත් මේ තත්ත්වය එතරම් භයානක තත්ත්වයක්‌ නොවන බව මේ පිළිබඳ විශේෂඥයින් විසින් පවසා ඇත. ඒ මේ ප්‍රදේශ ප්‍රමාණයෙන් බෙහෙවින් කුඩා ප්‍රදේශ වීම නිසා ය.

මේ අතර අදාළ බලාගාරයේ පාලක සමාගම පවසන ආකාරයට බලාගාරයෙන් නිකුත් වන විකිරණ ප්‍රමාණය මීට මාසයකට පෙර පැවැති ප්‍රමාණයෙන් අඩක්‌ දක්‌වා අඩු කිරිමට මේ වන විට හැකියාව ලැබී තිබේ. ඉදිරියේ දී සිසිල් අක්‍රීය කිරීමකට ලක්‌ කිරීමට නියමිත මේ බලාගාරයේ ගැටලූව විසඳීමේ උත්සාහයේ වැදගත් වර්ධනයක්‌ සේ මෙය දැක්‌විය හැකි ය. කෙසේ වෙතත් මෙසේ අක්‍රීය කිරීම සඳහා නිශ්චිත දිනයක්‌ පැවසීම තවමත් අසීරු බව පෙනේ. අනෙක්‌ අතට මේ බලාගාරය වසා දැමූ පමණින් හා ඉක්‌මනින් අනතුරේ බලපෑමට ලක්‌ වූ ප්‍රදේශයෙන් ඉවත් කළ ජනතාවට ආපසු පැමිණිය හැකිවෙතැයි සිතීම අසීරු ය. ඒ අදාළ ප්‍රදේශයේ ඇති විකිරණශීලී ද්‍රව්‍ය ඉවත් කිරීමට මහා පරිමාණ පිරිසිදු කිරීමක්‌ සිදුකිරීමට අවශ්‍ය වේ. ගණන් බලා ඇති ආකාරයට වර්ග කිලෝමීටර් 2400ක්‌ පමණ විශාල ප්‍රදේශයක්‌ පිරිසිදු කර විෂ රහිත කිරීමට තිබේ. එය පහසු හෝ සරළ කටයුත්තක්‌ නො වේ. ඒ සඳහා ද සැලකිය යුතු කාලයක්‌ ගත විය හැකි ය.

මේ අතර ෆුකුෂිමා බලාගාරයේ අනතුරෙන් අවතැන්වූවන් පසුවන්නේ ඉතා අපේක්‌ෂා භංගත්වයෙන් බව පසුගියදා පළ වූ ජාත්‍යන්තර මාධ්‍ය වාර්තාවල සඳහන් විය. තම ජීවනෝපය අහිමිවීම ඇතුළු විවිධ කරුණු හේතුවෙන් ඔවුන් ගේ ජීවිත බොහෝ ගැටලූ සහිත වී තිබේ. සිදු වූ හානිය වෙනුවෙන් වන්දි ලබා දීමට නියමිත වුවත් ඒ ක්‍රියාදාමය බෙහෙවින් සංකීර්ණ වී තිබේ. එසේම මේ දක්‌වා ඔවුන්ගේ විවිධ අවශ්‍යතාවල දී බලධාරීන් විසින් ඔවුන්ට සලකා ඇති ආකාරය පිළිබඳව ද ගැටලූ ඇති බව විදේශ වාර්තා අනුව පෙනේ.

නවසීලන්තයේ තෙල් නැව් අනතුර

නවසීලන්තයට උතුරුදිගින් පිහිටි මුහුදේ සිදු වී ඇති නැව් අනතුර නිසා ඇති වී තිබෙන තත්ත්වය එරට මෑත දී සිදු වී ඇති බරපතළම පාරිසරික ගැටලූවක්‌ සේ සැලකේ. රේනා නම් මේ බහාලූම් ප්‍රවාහනය කරන නෞකාව ලයිබීරියානු ධජය යටතේ යාත්‍රාකරන අතර කොරල්පරයක වැදීමෙන් අනතුරට ලක්‌ වූයේ සති කිහිපයකට පෙර ය. මේ නැවේ තෙල් ටොන් 1300ක්‌ පමණ තිබී ඇති අතර ඉන් තෙල් ටොන් 350ක්‌ පමණ සාගරයට එක්‌ වී ඇති බව විශ්වාස කරනු ලැබේ. මේ නිසා ඇති විය හැකි පාරිසරික හානිය අවම කිරීම සඳහා පොම්ප කිරීමෙන් තෙල් ඉවත් කිරීමට කටයුතු කරමින් ඇතත් ඊට අයහපත් කාලගුණයෙන් බාධා ඇති වී තිබිණි.

පසුගිය සතිය වන විට නවසීලන්ත වෙරළ තීරයේ කිලෝමීටර් හැටකට අධික ප්‍රදේශයක තෙල් පැතිර ගොස්‌ පක්‌ෂීන් දැඩි බලපෑමට ලක්‌ වී ඇත. නැවේ තිබූ බහාලූම් හා ඒවායේ ඇතුළත් දෑ ද වෙරළට පාවී පැමිණ තිබේ.

මුහුදු මට්‌ටම වසර 500 ක්‌ ඉහළ නගී?

මුහුදු මට්‌ටම ඉහළ යැම දේශගුණ වෙනස්‌වීමේ ප්‍රතිඵලයක්‌ ලෙස අප මුහුණ දී ඇති ප්‍රධාන අහිතකර ප්‍රතිවිපාකයකි. එය මේ වන විටත් සිදුවෙමින් තිබේ. මේ පිළිබඳව සිදුකරන ලද අධ්‍යයනයකට අනුව අද පවත්නා තත්ත්වයෙන් ම කටයුතු සිදුවුවහොත් තවත් වසර 500ක්‌ පමණ දක්‌වා කාලයක්‌ තිස්‌සේ මුහුදු මට්‌ටම ඉහළ යා හැකි ය. ආකෘතික අධ්‍යයනයක්‌ වන මෙහි දී ආකෘතිය අතීතයට දිගු කිරීමෙන් මුහුදු මට්‌ටම ඉහළ යාම පිළිබඳ සත්‍ය මිනුම් ද භාවිත කර තිබීම විශේෂ වේ.

ඒ අනුව දිගින් දිගට ම හරිතාගාර වායු විමෝචන ඉහළ යන්නේ නම් 2000 වර්ෂය වන විට මීටර් 1.1කින් ද, 2500 වන විට මීටර් 5.49කින් ද මුහුදු මට්‌ටම ඉහළ යා හැකි ය. මෙය බරපතළ තත්ත්වයකි. එසේම වඩාත් සුබවාදී තත්ත්වයක්‌ තුළ (එනම් හරිතාගාර වායු විශාල ලෙස පාලනය කළ හා තාක්‌ෂණික වශයෙන් දියුණු උපක්‍රම යොදාගන්නා තත්ත්වයක්‌ තුළ) දී 2100 වර්ෂය වන විට මීටර් 0.57කින් ද 2500 වන විට මීටර් 1.84කින් ද මුහුදු මට්‌ටම ඉහළ යනු ඇත. එසේම වඩා යථාර්ථවාදී තත්ත්වයක්‌ තුළ, එනම් වායු විමෝචන හා පරිසර දූෂණය ස්‌ථාවර වීමක්‌ තුළ, පවා මුහුදු මට්‌ටම ඉහළ යැම 2100 වර්ෂය වන විට මීටර් 0.75කින් පමණ ද 2500 වර්ෂය වන විට මීටර් 2 කින් පමණ ද ඉහළ යා හැකි ය. (මූලාශ්‍රය : Global and Planetary Change,
DOI: 10.1016/j.gloplacha.2011.09.006)

ඉන්දියාවේ ඉඩම් කොල්ලය හා නීතිය

බහුජාතික සමාගම් හා ධනවත් රටවල සමාගම් විසින් තුන්වැනි ලෝකයේ රටවල සිදුකරනු ලබන ඉඩම් කොල්ලය හා ඉන් ඇතිවන බලපෑම් මේ වන විට බොහෝ රටවල අවධානයට ලක්‌ව ඇති කරුණකි. මේ නිසා අදාළ රටවල ජනතාව ගේ පැවැත්ම, ආහාර සුරක්‌ෂිතතාවය මෙන් ම ජෛව විවිධත්වය ද තර්ජනයට ලක්‌විය හැකි ය.

මෑත දී ඉන්දියාවෙන් වාර්තා වූ පුවතකට අනුව එරට බලධාරීන් ගේ කටයුතු නිසා මහා පරිමාණයෙන් ඉඩම් අල්ලා ගන්නා පිරිස්‌ වෙනුවට කුඩා ප්‍රමාණයෙන් ඉඩම් අල්ලා ගන්නා පිරිස්‌ පමණක්‌ නීතිය හමුවට ගෙන ඒම සිදුවේ. කුඩා ප්‍රමාණයෙන් ඉඩම් අල්ලා ගැනීම සිදුකරනු ලබන්නේ යෑපුම් කෘෂිකර්මය වැනි කටයුතු සඳහා වන අතර මහා පරිමාණ ඉඩම් අල්ලා ගැනීම් වැවිලි සඳහා මෙන් ම සංචාරක ව්‍යාපාරය වැනි කටයුතු සඳහා ද සිදු කෙරේ. මේ කුමන ආකාරයේ ඉඩම් අල්ලා ගැනීම ක දී වුවත් ජෛව විවිධත්වයට බලපෑමක්‌ ඇති වේ.
Read More

Friday, October 28, 2011


















අනේ මන්දා ඇයි මට මෙහෙම ලියන්න හිතුනේ කියලා කමක් නෑ ඔන්න ලියනවා කැමති ඕනි කෙනෙක් කියවන්න.
අපි අලුත් පරම්පරා අනෙ මන්දා කොහේ හරි අවුලක් තියනවා, යලුවනේ මෙහෙම කියමුකෝ  පොඩිකාලේ පංතිවල්දි නම් නියමයි කොල්ලෝ ඔක්කොම ඩොක්ටස්ලා,ඉන්ජිනියර්ස්ලා,ඇ සයස්ටීන්ලා..99% ඔය ජොබ් ටික කියලයි අනික් ඒවට බහින්නේ එත් ඊට පස්සේ a/l යාලුවො ටිකක් නැති වෙනවා පීනගෙන බෙරිලා a/l වලට එනවා ඔන්න ඔක්කොම එකතු වෙලා පිස්සු කෙලිනව,a/l වලට එන පලවෙනි මාස වල වැඩකරන සමහර වුන් කලින්ම මගුල් කන්න ගිහින්  කැම්පස්  කම්පස් කරගන්නවා සමහර වුන්  ටියුෂන් ගෙදර කරගන්නවා තවත් සමහර වුන් a/lකරන්න ඕනි නිසා කරනවා මොකද වුන් දන්නවා කැම්පස් නොගියට ලයිෆ් එක ගොඩ දාගන්න අම්මාගේ අප්පචිගේ බුදලේ ඇති කියලා.
තවත් සමහරු ඉන්නවා මේ මොනුත් නෑ පාඩුවේ ඉන්නවා හබැයි අනික් වුන් කරන ඒවා බලන් ඉන්න බැරිව පිස්සු කෙලිනවා මේ කොහොම පිස්සු කෙලියත් මේ ලංකාවේ ඩොක්ටර්ස් ලා ඉන්නවා නේ ඔව් එහෙම ඉන්න ඔනී මොකද විභාගෙට ඉදගෙන එකේන් පොඩ්ඩක් කැම්පස් වලට ගනනේ එකනෙ මොකද ඔය අස්සේ ඔය මොකුත් නැතුව ඉගන් ගන්න සෙට් එක කුත් ඉන්නවානේ,ඔන්න හූනා කීවා වගේ එ සෙට් එකගේ ජීවිතේ සාර්ථකයි .හරි එතකොට මගෙත් එක්ක තව කට්ටියක් කියයි මල්ලි අපි කැම්පස් ගියේ නෑ ඒ යුනාට මෙන්න මම ඉන්න තැන කියලා වෙන්න පුලුවන්  ඒ වුනාට ඔතන පොඩි පරහක් තියනවා ඒක මට වඩා ජීවිත අත්දැකීම් තියන් ඔයාලා දන්නවා ඇති..
බලන්නකො දැන් ලංකාවේ පරිගනක තාක්ශණයට වෙලා තියන දේ ෆේස් බුකියට සෙට් වෙන්න දැන ගත්තාම හිතන්නේ මම තමා මේ ලොකේ ඉන්න ලොකුම වැඩකාරයා කියලා.(ඇත්ත මයි ඕන් මටනම් දැම් ෆේස් බුකිය පට්ට චටර්,දැක්කාම එපා වෙනවා)ඉතින් ගොඩාක් එවුන් තමන්ගේ අනාගතේ පැත්තකට දාලා මාආර්ක් කාරයට හම්මබ කර කර ඉන්නවා..ඔය මගුලේ ලැගගෙන මල් කඩනවාට වඩා හොදයි මේ සින්ඩිරෙක්ටරයකට රින්ගලා බ්ලොග් දෙක තුන කියවන් එක මොකද ඕවගේ මොල තියන් හොද යුන් ලියපු පට්ට ලිපි ගොඩාක් තියනවා..එක තමන්ට වත් තියෙයි..මොකද දැන් ගොඩාක් බුධිද්මත්තු ඉන්ටර්නෙට් එකට බනින්නේ .. වදුරෝ ගොඩාක් මේක දැලිපිහියක් වගේ පාවිචි කරන නිසා.
මං හිතනවා මං මොකක ද මේ කියන්නේ කියලා ඔක්කොටම තේරෙනවා ඇති කියලා.මොකද ඔය ෆෝන් ටිවි වලින් මට තේරෙන විදියට මෙලෝ රහක් නෑ,,සල්ලි දීලා ෆෝන් එකක් ගන්නවා වෙනුවට් මේක හදන්නේ කොහොමද මටත් හදාගන්න පුලුවන්ද යන්න හිතන එක වටිනවා.මොකද ඕ ඉස්සරහා ඉන්න විද්වතාට වඩා ඔබේ මොලය පාවිචිකල කල පසු ඔබගේ හැකියාව ඔහු පරයාගියහොත්..සිතන්න පලමුව  කිරී කා ඉතුරු වි නොමැති බත් දෙස බලා දුක් වෙනවාද ,හැමෝම එක්ක බත් කා පසුව ඔහුන් එක්කම කිරිකනවාද කියා,,නැතහොත්  බඩගින්න ඔබට උහුලන්න සිදුවේවි.
Read More

Recent Posts

"

15. පව් කරන තැනැත්තා මෙලොව දී ශෝක කරයි. පරලොව දී ශෝක කරයි. දෙලොව දීම ශෝක කරයි. තමා ගේ අපවිත්‍ර ක්‍රියාවන් දැක ඔහු ශෝක කරයි, බොහෝ සෙයින් ශෝකයට පත්වෙයි.

15. The evil-doer grieves here and hereafter; he grieves in both the worlds. He laments and is afflicted, recollecting his own impure deeds.

"

-ධම්ම පදය | Dammapadhaya