Thursday, October 24, 2013

පාසල් නිල ඇදුමට ජංගම දුරකතනය අවශ්‍ය ද?




මගේ බ්ලොග් එකත් දැන් (Information Systems & Technology(IS)) සබ්ජෙක්ට් එක වැනිය  මෙලෝ රහක් නැත. :D නෑ එහෙම නෙවේ රස ඇත නමුත් මාගේ උපන්ගෙයි කම්මැලිකම බ්ලොගය පුරා දසත විසිරී ඇති හැඩකි.අදනම් මොකක් හරි ලියනවාමයි මෙකත් ඩ්‍රාෆ් වලට සේව් කරන්න වෙයිද දන්නේ නෑ  .හරි හරි ලියන්න හිතුන කතාව ලියන්නම්කෝ ගොසිප් කතා නවත්වලා.
මේකයි හේතු පඨ කතාව

මන් ඉතින් වැව රවුමේ බස් එකේ දාවනය වෙන පොරක්නේ අද ලෙක්චර් කලින් ඉවර  වෙන දවසනේ කොහොමත් ඉතින් සෙට් වෙන්නේ 1.30 පහුවෙලා තමා නුවර ඉතින් ස්කෝල ටික  ඉවර වෙන වෙලාව නේ මන් අද එනකොට පාසල් ඇදුම ඇදගත් ගෑණු ළමයි දෙන්නෙක් ,
                                                              පාසල මොකක්ද කියලා මේකේ ලියන්න ඕනි නෑ නේ :) එක්කෙනෙක්ගේ කණේ ජංගම දුරකතනයක් ලොකු කතාවක ( අම්මාට කතා කරලා ස්කූල් එන්ඩ් උනා කියනවා ඇති ) අනික් යාළුවා බලන් ඉන්න බරි තැන ෆෝන් එක උදුරගෙන කෝල් එක කට් කරලා එයා කෝල් එකක් ගත්තා පිස්සු පීකුදු ළමා පැනඩෝල් කීවාලු එයක් අම්මාට වත් කතා කරනවා ඇති.අනික් ගැණු ලමයා දැක්කා බස් එකේ මිනිස්සු බලන් ඉන්නේ කියලා එයා අහපවු අනෙක් කෙනාගෙන් දුරකතනය උදුරගෙන සාක්කුවේ දාගත්තා .

මං දැක්ක විදියට අනෙක් එක්කනා අහනවා ඇයි කියලා අනෙක් කෙනා ඇස් දෙකෙන් බස් එක පෙන්නුවා  මටත් එක පාරට අවුල් බලනකොට මන් විතරක් නෙවේ මේ සීන් එක බලන් ඉන්නේ බස් එකේ ගොඩාක් අය මේ සිද්දිය බලාගෙන.දැන් ඉතින් උබලා අහන්න එපා අපේ බස් එච්චර වේගෙන් යනවා ද කියලා  ඒක එහෙම තමා  1.30 ඉදන් 2.30 විතර වෙනකම් වැව රවුමේ බස් එක්ක යන්වාට වඩා හොදයි පයින් යනවා :)

මට මෙකන් කියන්න ඕනි උනේ කෙල්ලෝ දෙන්නෙක් ෆෝන් එකක් තියන් කෝල් ගත්තා කියන එක නෙවේ.ඉට එහා ගිය දෙයක් දැන් පාසල් ළම්යින්ට ජංගම දුරකතන කියනේ බෝවෙන වයිරස් එකක් ඒ තරමට ඒක මානසික විකාරයක් වෙලා,

මට මතකයි එක හාමුදුරු නමක් උන්වහන්සේගේ දේශනයක කියනවා
"අම්මලා දුවට පුතාට දුරකතනයක් අරන් දෙනවා ක්ලාස් ගියාම කොහේද ඉන්නේ කියලා අහගන්න,අම්මේ ඉන්න තැන අහගත්තා කියලා උස්සන් එන්නද ගිහින්""

"අම්මලා දුවට පුතාට දුරකතනයක් අරන් දෙනවා ක්ලාස් ගියාම කොහේද ඉන්නේ කියලා අහගන්න,අම්මේ ඉන්න තැන අහගත්තා කියලා උස්සන් එන්නද ගිහින්"

ඉහිත කී ලෙසම දෙමාපියන් දරුවන්ට ජංගම දුරකතනයක් ලබා දීම මේ වසංගතය පැතිරිමට ප්‍රධාන රුකුලකි.මෙය පාලනය කිරීමේ ප්‍රධාන බලය හා යුතුකම අවබෝධයෙන් දෙමාපියන් සතුවේ.

පාසල් ශිෂ්‍යකුට හෝ ශිෂ්‍යාවකට ජංගම දුරකතනයක අවශ්‍යතාව ?

ක්ලාස් ගියාම දෙමාපියන්ට දරුවා ඉන්න තැන දැන ගන්න  ඕනි නම් මොකටද  බොහෝම අමාරුවෙන් ගොඩාක් ළමයි හොරෙන් පාසල් වලට අරන් යන්නේ.

පාසල් වයස පසුකර අප තවම මහා කාලයක් ගතවී නොමැත අප   එහි වාසි මෙන්ම අවාසිද විද ඇත්තෙමු.තාක්ෂණය භාවිතා ගැනද උපරිමයෙන් කර ඇත්තෙමු.වාසි සහ අවාසි ගොනු කොට වගුගත කලහොත් පාසල් වයසේ යන අයෙකුට ලැබෙන ඒ කුඩා වාසි කිහිපය යටකොට අවාසි ගොඩ ගැසේ ජංගම දුරකතන නොමැති පාසල් දිවිය බුද්ධිමතුන්ගේ බිහිවීම වැඩි කරනවා නොවනුමානයි.

පාසල් නිල ඇදුමට කිසි දිනක ජංගම දුරකතනයක අවශ්‍යතාවක් නොමැත.

Read More

Sunday, October 13, 2013

මැක්‍රෝ ඡායාරූපකරණය | Macro photography

මැක්‍රෝ ජායාරූප.මන් දන්න විදියට මැක්‍රෝ කියන්නේ සියුම් සියුම් වෙන්න සියුම් විදියට දෙයක් කැමරා  කාචයකට අසුකරගන්න ලොකු වෙහෙසක් දරන්න ඕනි ඒ වගේ කැමරාවක් කියන අවශ්‍යතාව මැක්‍රෝ ජායාරූප කරණයේදි ලොකු බලපෑමක් කරනවා.

මගේ මේ උත්සහය මගේ ජංගම දුරකතනයේ කාචයෙන් මැක්‍රෝ ජායාරූප කරණයක යෙදෙන්න මන් ඒ උත්සහය ජයගත්තා කියන්න බෑ ඒත් මහන්සිවෙලා හිතට ගැලපෙන්න  ජායාරූප කිහිපයක් එකතු කර ගත්තා.
මේ ගැන දන්න උදවියට කියන්න ඕනි නෑ නේ.ෆෝන් එකෙන් මේ වැඩේ කරන එක මේවාගේ සූම් වෙන දුරක් තියනවා ඉතින් ෆෝකස් කරගන්න තියන එකම ක්‍රමය ඈත් කීරීම හා ලං කිරීම පමණයි.කොහොම හරි ඉතින් මේ තියෙන්නේ Smsung galaxy Ace  එකෙන් කරපු පුංචි උත්සහයක ප්‍රතිඵලයක්.




මේ ගෙම්බා එක්ක නම් මාර සෙල්ලමක් දුන්නේ ඇයි මු දුවන්වානේ ෆෝන් එක ලං කරපු ගමන්.මුගේ ෆොටෝම 72ක් ගත්තා :)



Read More
දිනය සැප්තැම්බර් 28 ලෙස සටහන් විය.පස්වරු 7.0ට පමණ වෙලාව සටහන් වන්නට ඇත.මා සිටියේ මාක් අයියාගේ බිස්නස් එකට හම්බ කරමිනි කෙටියෙන් කීවොත් මා සිටියේ ෆෙස්බුක් හි මොකක් හෝ වැඩකය.චැට් ලිස්ට් එකේ ළහිරු හිමේෂ් යන නමද දිස්විය.එහි කිලික් කොට ඔහුට මැසේජයක් කෙටීය."අඩෝ" එසේ ආරම්භ වු කතාබහ මෙලස අවසන් වේ යැයි කිසි කලක සිතන්නට ද? මේ ඒ කතාවයි.

මම-"අඩෝ"
ළහිරු-"කියන්න මහේෂ්"
මම-"ලෝක ළමා දිනේ එනවා නේ බන්.ගෲප් එකටයි පේජ් එකටයි කවර් ෆෝටෝ දෙකක් එඩිට් කරලා දාපන්.සයිට් එකටත් පුලුවන් නම් ඔය මල් ටිකක් වත් දාපන්"
ළහිරු-"අපි මොකක් හරි වැඩසටහනක් කරමුද මහේෂ් කීයක් හරි හොයා ගත්තානම් ළමයි කිපදෙනකුට මොනවා හරි දෙන්න තිබුනා"
මම-"ම්...එක සුපර්'
ළහිරු-අපේ ගෙවල් පැත්තේ දුප්පත් ස්කෝලයක් තියනවා.ළමයි 20කටත් වඩා අඩුවෙන් ඉන්නේ.
මම-එළ නේ.. අපි 3න් දෙනා සල්ලි දාලා මදි වෙයි නේ.
ළහිරු-ඒක ඇත්ත කොහොමද සල්ලි හොයන්නේ.ධනා අයියටත් කියපන්කෝ
මම-මචං බ්ලෝග් කාරයෝ සෙට් එකෙන් උදව් ඉල්ලමු.ෆොටෝ ටෝක් එකේ සෙට් එකෙමුත් උදව් ගන්න පුලුවන්නේ
ළහිරු-දවස් 3යි නේ කල් මදිවෙයි නේ මහේෂ් ඒ අයගෙන් උදව් ගන්න.ධනාට මැසේජ් එකක් දැම්මා ද?
මම- මැසේජ් එකක් දැම්මා මන් නෝ රිප්ලේ :( මම කෝල් එකක් දීලා බලන්නම්.
ළහිරු-හෙට උදේ ඔන්ලයින් එන්න.
මම-එල මම දනාට කෝල් එකක් ගන්නම්,උබ ස්කෝලේ ගැන හරියට හැම විස්තරයක්ම  හොයලා  හරියට කියපන්.

හෙලෝ  DK  අයියා මන් ඔයට මැසේජ් එකක් දැම්මා  වැඩකද?
නෑ බන් කියපන්
අපි ලෝක ළමා දිනේට පොඩි වැඩසටහනක් කරන්න යන්නේ.සල්ලි තමා
තව දවස් කීයක් තියනවා ද?
හතරයි
එල මන් අපේ කොල්ලෝ සෙට් එකටත් කතා කරලා හවස කෝල් එකක් දෙන්නම්
එල මන් අපේ සෙට් එකෙමුත් කීයක් හරි එකතු කරගන්න බලන්නම්.හවස ඔෆීෂියල් ගෲප් එක බලන්න මන් විස්තර ටික දලා තියන්නම්
බායි!
බායි!

මෙසේ ආරම්භ වු වැඩසටහන මුදල් සොයා ගැනීමේ අපහසුව නිසාම සතියකට කල් දමන ලදී ඒසේම ආධාර ලබා දීමට වෙනත් පාසලක් ද එම පාසලේ අඩු ආදායම් ලාබී සිසු සිසුවියන් කිහිප දෙනෙක් ද අධ්‍යාපනයට දක්ෂ සිසු දරුවන් 20 දෙනෙක් අවසානයේ ‍තෝරා පත් කර ගැනුනි.
වැඩ සටහන "සිතැගි " ලෙස නම් කෙරුණි.
සිතැගි -සාගරයෙන් ගෙනා දිය බිදුව ව්‍යාපෘති යෝජනාවක්  DK අයියා විසින් සකස් කොට මේ සදහා ප්‍රවීන ඇදුරු තුමන්ලා දෙදෙනකු ගේ සහය ලබාගෙන තිබුනි. එනම්
රසායන විද්‍යා ආචාර්ය්‍ය -අමිල සේනාධීර ගුරුතුමා
භෞතික විද්‍යා ආචාර්ය්‍ය -මහේන් ජෙකබ් ගුරුතුමා
මේ නිසා අපගේ මූල්‍යම  ගැටලුව අඩක්ම සපිරිණි.

රජිතයා මචං පොඩි වැඩක් කරනවා FB  එකේ දාලා තියනවා "සිතැගි"කියලා ඉවෙන්ට් එකක් පොඩ්ඩක් බලපන්.එක මැසේජකින්  කවක‍ටු පෙට්ටි 20ක්  ඔහුගේ පොරොන්දුව විය.මෙසේ අපගේ  අරමුණට යන මග පෑදින.

එක ළමයකු සදහා,

තනි රූල් පි‍ටු 120 පොත් 05යි.
තනි රූල් පි‍ටු 80 පොත් 05යි.
කො‍ටු රූල් පි‍ටු 120 පොත් 03යි
පි‍ටු CR 120 පොත් 03යි
චිත්‍ර පොත් පි‍ටු 80 එකයි
නිල් 5 කලු 3 රතු 2 පෑන් 10
පැන්සල් 5
මකන කෑලි 02
මෙයට රජිත ලබා දුන් කවග‍ටු පෙට්ටියද අයත් විය.

මෙලස ළමුන් විසි දෙනක් සදා මෙවා අඩංගු කට්ටලය බැගින් ලබාඅ දීමට අපට හැකි විය.

8 වනිදා එතනට ගිය පසු හැගුනේ මේ සියලු දෙනාට මොනවා හෝ ලබා දීමට හැකිනම් කෙතරම් අගනේද යන්නයි.

උඩු අළු දෙණිය මහා විද්‍යාලයේ විදුහල්පති තුමා ඇතුළු ආචාරය මණ්ඩලයට alhelp.org සමූහය වෙනුවෙන් මාගේ ස්තූතිය.
අමිල සේනාධීර හා මහේන් ජේකබ් ගුරුතුමන් දෙපලට,
ළහිරු හිමේෂ් ගේ මවට හා ප්‍රවාහන පහසුකම් සලසා දුන් පියාට
රජිත තවමත් නම් ලබා නොදුන් ඔහුට මුල්‍ය ආධාර සොයා ගැනීමට උදව් දුන් හා ආධාර කල සැමට
පේරාදෙණිය සරසවියේ DK අයියාට උදව් දුන් හා මූල්‍යම උපකාර කල සැමට
මහනුවර Esoft  Metro Campus හි  BIT+ #008 කණ්ඩායමේ සැමට 
වචනයකින් හෝ සහය දුන් ඔබ සැමට ස්තූති alhelp.org කණ්ඩායම වෙනුවෙන් මාගේ ස්තූතිය.

"වැඩසටහනේ මට සංවේදීම අවස්තාව මතක් කරන්නට කැමතිය -" වැඩ සටහන අවසානයේ එක් ගුරුතුමියක් එක් පොඩි එකියක් වෙත "අනේ ___ කොහේද හිටියේ.එන්නකෝ ඔයාටත් තැග්ගක් තියනවා කියු විය ඇගේ නෙත් වලට නැගුනු කදුළු .." මා සංවේදී කලාය.රුපියලක් හෝ පරිත්‍යාග කිරීමේ වටිනාකම හදවතට දැනුනි.


සිතැගි යනු කුමක්ද මේ වැඩසටහන මෙහෙය වන්නේ කෙසේ ද? -http://alhelp.blogspot.com/2013/10/sithagi.html
වැඩසටහනේ ජායාරූ  ඇලබම්-
alhelp.org ඇල්බමය
DK's ඇල්බමය

ඉදිරියටත් කරන මේ වැඩසටහන සදහා ඔබ සියලු දෙනාට ආරාධනා කර සිටිමි.


විදුහල්පතිතුමාගේ කථාව

ඔවුන්ගේ බලාපොරොත්තු

විද්‍යාලීය ශිෂ්‍යාවක් වැඩසටහන මෙහෙයවමින්


ආරම්භයට පෙර

DK යාළුවා එක්ක

මොනවා කරනවාද මේ අය :)

මේ ඉන්නේ මම

අමිල සේනාධීර ගුරුතුමා (වම් පස) විදුහල්පති තුමා (දකුණු පස)

මමයි DK පහණ පත්තු කරනවා :)
තැග්ග ගන්න මේ පුංචි එකීගේ හිනාව :) මන් තමා ඉතින් ඔය ඉන්නේ


Read More

Wednesday, September 25, 2013

හිතවත් පාඨකය ඔබ!


මේ අකුරු කරන්නේ මාස හතරකට පසුව වන්නට ඇත .මට බ්ලොග් පොස්‍ටුවක් කොටන්නට වෙලාවක් නොතිබී  ඇත පුදුමයකි දැන් බ්ලොගය අලුත් නවාතැනක් බදුයි  කියවු බ්ලොග් පි‍ටු මාස ගනනක් කියවා නැත මා මිතුරු කැලගේ තොරතුරු මොනවාදැයි මා නොදනි කෙසේ වූවද නැවත ලියන්නට කාලය උදාවී ඇති බැව් හැගේ  එහෙත් මොනවා ලියන්නද හිත සොයයි කුමක් හෝ හමුවනා තුරාවට මෙලස අකුරු කරන්නෙමි.ගැටලුවකි මෙතෙක් කල් අකුරු කලේ මොනවා ද මට ගැටලුවකි නැවත ම සිතෙන් මා මෙසේ විමසයි ඔබ වෙනස් වෙලාද? මා සිතෙන් මට පිළිතුරක් නැත.නමුත් කුමක් හෝ අකුරු කරන්නට මට අවැසිය මෙය අර්තමාර්තකාමී හැගීමකි මන්ද ඕනි දෙයක් ඔහේ අකුරු කල නොහැක.පුදුමයකි  එසේනම් එය මට වගකීමක් ද? ඇයි මට ඕනි දෙයක් අකුරු කල නොහැකි ! මාගේ රචකයාගේ කාලය මට කා දැමිය නොහැක .නැත ඕනි කෙනෙක් ඕනි දෙයක් හිතපුවාවේ! මේ මගේ ලෝකය මේ මහේෂ් නම් සැරිසරන්නා මට කැමත්තක් අකුරු කල හැක.අද ලියන්නට දෙයක් නැත.නැත බොහෝ දේ ඇත නමුත් ආරම්භය කොතනින් විය යුතු ද? එය මා නොදනි.




     ඔබ කුමක් කීවද ඔබ මෙන්ම මාද දනිමි නිහැඩියාව හිතට සුවයකි එය සතයකි ගැඹුරු සත්‍යකි.නිහඩ සතයට ඉඩදි බ්ලොගයේ අකුරු කිරිල්ල නවතා දමන්නට සිත්වේ!නැත අවැසි නැත  ලියමි ලියන්නට හුගක් දේ ඇත මා නැවත් ලියමි.
     දැන් ගෙවෙන්නේ වෙනදාට වඩා වෙනස් ජීවින රටාවක් යැයි ගැගේ දැන් පෙරට වඩා පරිගණකය මාව ඇගේ පෙම්වතා කරගෙන නොවේද, දැන් ලතා,සුමනේ,ගාල්ලේ,ඇතුලු මිතුරු කැල වෙනුවට අලුත් පිරිසක ඇසුරට වැටි ඇත ට්‍රැවල්ස් , කොයිල් ,ට්‍රේලර් ,පින් පැන්තර්,නැශනල් රගර් ප්ලෙයර් වගේම තවමත් කතා නොකරනා ගැහැණු ලමුන් කිහිපදෙනෙක් අලුත් පිරිස සර්ව සම්පූර්ණ කරයි.ජීවන ගමනේ ප්‍රදාන පියවරකට නැවත පය තබා ඇති බැව් වැටගේ.
        නැවත අකුරු කරන්නට අරම්භ කල පසුව ඔබේ වටිනා කාලය කැපකොට මේ වචන  කිහිපය කියවු මා හිතවත් පාඨකය ඔබට මාගේ ස්තූතිය!
Read More

Tuesday, July 2, 2013

ඔබේ දෑත මට ලෝකයක්....ඒ මැද ජීවිතය තව්තිසාවක්...



මා ලෝකයේ ප්‍රිය කරනම දේ කුමක්ද කියා කෙනෙක් ඇසුවොත් මම ලස්සන උත්තරයක් දෙමි. පලමුවත් දෙවනුවත් තෙවනුවත් මට දෙන්නට ඇත්තේ එක් උත්තරයක් පමණි.

මේ ලෝකයේ ඇති අචේතනිකවූද....සචේතනිකවූද හැම වස්තුවකටම වඩා මම ඔබෙ දෑතට ප්‍රිය කරමි. ඒක කාලන්තරයක සිට එහෙමමය. ඔබව හිමි වෙන්නට පෙර මම ඔබේ දිගටි මෘදු දෑත් දෙස බලා ඉන්නට පුරුදු වූයෙමි. ඒවා සමඟ ඔබ සෙල්ලම් කරද්දි මම බොහෝ සමීපව ඒවා දෙස බලාගෙන උන්නෙමි. ඊටත් පසු රැයෙන් රැය ඔබව සිහිනයෙන් පෙනෙන්නට වූ කළ මට පෙනුනේම ඔබේ ඒ දෑත්ය.
ඒව නිදහසේ ලෙළ දෙමින් තිබෙද්දි මම බලගෙන උන්නෙමි. ජීවිතයේ කවර හෝ දවසක ඒ නිදහසේ පාවෙන අතැඟිලි හා එතෙන්නට මම සිහින දැක්කෙමි. ඇත්තටම මම සිහිනෙන් දුවගෙන විත් ඒ ඔබේ අතැඟිලි හා පැටළුනෙමි.




"මා ලෝකයේ ප්‍රිය කරනම දේ කුමක්ද කියා කෙනෙක් ඇසුවොත් මම ලස්සන උත්තරයක් දෙමි."

ජීවිතය කොපමණ ලස්සනද කියා මම සිතුවෙමි. එහෙත් එය පහසු දෙයක් වූයේ නැත.
අසීමාන්තික වූද...අප්‍රමාණ වූද....අස්මාන වූද....අචින්ත්‍ය වූද....ආදරණීය වූද ආදර ආයාචනයකට ඔබ කැමති වූදා මම මේ ලෝකයේ වටිනාම වස්තුව ලෙස හැඳිනගත් ඔබේ දෑත් හරි ආදරයෙන් අල්ල ගතිමි.
මේ ආත්ම භවයේ මා ලද මහාර්ඝම දේ ලෙස මම ඔබේ දෑත් දොතට ගත්තෙමි. ඔබේ දෑතින් මුල්ම දවසේ ආ ආදර රස්නය....ලේ උණුසුම අදටත් මට සිහිකරන්නට පුළුවන. මම ඔබේ දෑතම වරින් වර ගෙන සිපගත්තෙමි. ඒ අවිනීත ක්‍රියාව ගැන මට සමාවෙන්න. එවැන්නක් නොකර සිටින්නට මට නොහැකි විය.

ඉනුත් කාළාන්තරයකට පසු ඔබේ සුරත මගේ නළලත මත නතර විය. ජීවිතය කොතරම් රමණීය දැයි මම සිතුවෙමි. මම තව්තිසාවෙහි සැරිසැරුවෙමි. ඔබේ දෑත් ඒතරම්ම ප්‍රියදායක අත්දැකීමක් ගෙන ආවේය.
ජීවිතේ මා සතු කරගන්නට බොහෝ දේ නැත. රැකගන්නට කියාද බොහෝ දේද නැත. ඇත්තේ ඔබේ සුරත පමණි. ඔබේ සුරත මගේ නලළත මත ඇතිතාක් කල් ජීවිතය ලස්සන යැයි කියා මම සිතමි. අදටත් එහිම පැටලි පැටලි එයම සිඹ සිඹ ජීවත් වෙන්නට මම අශා කරමි. ඩවසක ඔබේ දෑත් වියපත්ව දිරා ගොස් ඇති දාත් මෙලෙසම මගේ වියපත් දෙතොලින් සිඹ සිඹ ඉන්නට මම ප්‍රාර්ථනා කරමි. වසන්තය ගෙවී ගොස් තිබෙන්නට පුළුවන. ඒත් එදටත් ආදරය මා ලඟය. වඩාත් වටින්නේ සෙනෙහසය. ඔබේ දෑත්ය.

ඒ නිසා මේ ජීවන වාළුකාවේ මා ලද....මට ඇති...මා සන්තක වූ...වටිනාම සචේතනික වස්තුව ඔබේ දෑත්ය. එය එහෙමමය.

මතු ආත්ම භවයක ඔබේ දෑත් වලම මගේ කෝටු දෑත් පැටලේවා...එයයි පැතුම....
Read More

Saturday, May 25, 2013

රඟන්න


 
 

" රඟන්න මේ ලෝකය
නැමති වේදිකාව ඔබටයි! "


අනන්තය පාරකි
ජීවිතය ද පාරකි
ජිවිත පාර අනන්තයකි
එබැවින් අනන්තය ජීවිතය වේ

එහෙත් එය කල්පයද
කල්පයක් අපි නොදන්නෙමු
ඩාවින් කලේ මිනිස් මොලයේ
සිතීම නැති කිරීම පමණයි නමුත්

අයිස්ටයින් එය නොකලේය
ඔහු නැති කලේ ඔබගේ
දෘෂ්ඨියයි නැත
ඔබ එය පිලිගන්නේ නැත

කවුරු මොනවා කලත්
ඔබට ද වෙන් වූ
කොටසක් ඇත මේ
ජීවිත රග මඩලේ ඔබ එය
‍රැගිය යුතුය

ඈ ඔහු ඔබ වෙත ඒවි නොයාවි
නමුත් ජීවිතය ඔබ සොයා එන්නේ
නැත ඔබ එය සොයා යා යුතුයි
එය සැබෑවක් ද ඔව් ඔබ කල යුතුයි

නමුත් අයින්ස්ටයින්හෝ ඩාවින්
එය ඉ‍ටු  නොකලාවි
ඔබ දැන් ‍රැගිය යුතු කාලයයි
රගන්න  මේ ලෝකය
නැමති වේදිකාව ඔබටයි!
Read More

Tuesday, May 21, 2013

හද බුදු කුටියක් වේවා! ආදරණීයයන් ලගට යන්න

 "බොහෝ තැන්වල ඇවිද රස්තියාදු වී සියල්ල අහිමි වූ පසුව ඔබේ ආදරණීයයන් ලගට යන්න පුලුවන් කියා ඔබ සිතෙනවානම් එය වැරදියි.!

බොහෝ දේ අහිමි වුවත් සතුටින් ඉන්නට පුලුවන් වෙන්නේ සැනසුම ඔබ ලඟ තිබුනොත් පමණයි. ඒ නිසා හදවතේ සැනසීම වඩාත් වැදගත් කොට සලකන්න. එයයි වඩාත්ම වැදගත් වන්නේ. සියල්ලටම පෙර ඔබ හදවතේ සැනසීම අහිමි කරගන්නවානම් ඔබට සියල්ලම අහිමි වෙනවා. බොහෝ දේ හිමි වූවත් කිසිවක් හිමි නොවූනාක් ලෙස දැනෙන්න ගන්නවා.

බොහෝ දෙනා ජීවිතයේ සිටිය යුතුයැයි ඔබ සිතීම මුළාවක්. ජීවිතේ සිටිය යුත්තේ අතළොස්සයි. එහෙත් ඒ අතලොස්සක් දෙනා  ඔබට ආදරය කරන ඔබ ආදරය කරන අය විය යුතුයි. ජීවිතය සුරලොවක් වෙන්නේ එවිටයි. සැබෑවටම ආදරය නොකරන කුරිරු දුර්ජන මිනිසුන් පොකුරක් මැද ඔබට දැනෙන එකම දේ තනිකමත් පාලුවත් පමණයි. ඒ නිසා ඔබ ආදරය කරන මිනිසුන්ව රැකගන්න. එය ඔබේ හදවතේ සතුට රැකගනීමට සමානයි.

බොහෝ තැන්වල යා යුතු නෑ. එසේ යා යුතුයි කියා නියමයක් ද නැත. ඒත් ඔබ යා  යුතුම තැන් තිබෙනවා. ඒ මේ ආත්ම භවයේ ඔබ හමුවිය යුතුම ඔබේ ආදරණියයන් ලගටයි. එය ප්‍රමාද කිරීමෙන් ඔබට ලැබෙන සැනසීමක් නෑ. සමහරවිට ඔවුන්ව ඔබට සදාකලිකව අහිමිවෙන්නත් පුලුවන්. ඒ නිසා ජීවිතයේ යුතුකම් ප්‍රමාද කරන්න එපා. එය අදම කරන්න. බොහෝ තැන්වල ඇවිද රස්තියාදු වී සියල්ල අහිමි වූ පසුව ඔබේ ආදරණීයයන් ලගට යන්න පුලුවන් කියා ඔබ සිතෙනවානම් එය වැරදියි. දෙවියන් හරි ඉක්මණින් ඔබේ ආදරණීයයන් ඔබෙන් ඈත් කරාවි. ඒ නිසා බොහෝ තැන්වල නොයා යා යුතුම තැන්වල යන්න.
ජීවත්වීමට බොහෝ දේ කළ යුතු නෑ. ඒත් ඔබ කළ යුතුම දේවල් තියනවා. ඔබට මේ ආත්ම භාවය ලබී අත්තේ ඔබ පෙර කළ පින් නිසයි. ඔබ අරගෙන යන්න දෙයක් ලබා ගත යුතුයි. ඒ කුසලයයි. පින් කිරීම වැඩක් නැති දෙයක් කියා සිතන්නේ පාපී පුද්ගලයයි. පිනෙහි හාස්කම් දකින්න නම් ඔබ පින් කළ යුතියි. ඔබේ ජීවිතයේ බොහෝ අහිමිවීම් හිමිවීම් බවට පත්කරන හාස්කම් බලයක් පිනෙහි තිබෙනවා. ඒ නිසා බොහෝ දේ නැතැත් ඔබ පින් කරන්න. ඔබ කළ කුසලයන් ඔබෙ ජීවිතය සරසයි. ඔබ කළ අකුසලයන් ඔබේ ජීවිතය වනසයි. එය පමණක් සිතන්න. බුදුන් වහන්සේ දේශනා කළේ 'ධම්මෝ භවේ රක්ඛති ධම්මචාරි' කියාය. ඒ කියන්නේ 'ධරමය දරන්නාව ධර්මය විසින්ම ආරක්ෂා කරනවා' කියන සත්‍යයටයි. ඒ සත්‍යය පිළිගන්න. ලොවේ ඇති එකම ආරක්ෂාව එය පමණයි.

බොහෝ දෙනාට කතා කිරීම තේරුමක් නෑ. ඒත් ඔබ ඔබත් සමඟ කතා කරන්න. ඔබේ ආදරණියයන් සමඟ දොඩමළු වෙන්න. වඩාත් වදගත් වන්නේ එයයි. ඔබ සමඟ කතා කිරීම ඉතාම ප්‍රයොජනයි. දෙවියන් හා එක්වීමට නම් ඔබට ඔබ සමඟ කතා කරන්නම සිදුවෙනවා. එය කරන්න. අදම කරන්න.
බොහෝ දෙනාට සවන් ඩිය යුතු නෑ. ඒත් ඔබ බුඩුන් වහන්සේට සවන් දෙන්න. බුදු රුවක් ලග දෑස් පියා ගෙන සිටින්න. ඔබට ජේතවනාරාමයේ දෙසූ බුදු බණ පද ඇසෙන්නට ගනීවි. එය හාස්කම් දෙයක්. ඉතාම බැතිබරව එය කරන්න. මේ ලෝකෙ ඇති දහසකුත් එකක් කන්දොස්කිරියාවන්ගෙන් මිදී පන්සලක බෝ මලුවක හවස ඉන්න. ලොවේ අති පූජනීයම වදන් ඔබට ඇසෙන්නට ගනීවි.... එයය ධර්මය.
බොහෝ දෙනා සැනසීමෙන් ඉන්නා මේ මාර්ගය ඔබට හමුවී නද්ද. එසේනම් මේ වෙසක් සඳ නැගී එද්දී එය කරන්න....

Read More

Thursday, May 9, 2013

හලාල් කෑම හොදයි කුහකත්වයට වඩා



එකටම කිව යුත්තේ අපේ උන්ට හරියන්නේ නැත්තේ ඕක තමා මොකක් ද හේතුව බෙල්ල මිරිකගෙන හරි ගම්බ කරන එකා ලොකුවටම හම්බ කරගන්න බලන නිසාය.

දැනට මාස දෙක තුනකට උඩදිනේ කට්ටියටම හලාල් මතක් උනේ හැම එකාගෙම ලේ කොප වෙන කතා කියා කියා බොරුවට නැ‍ටුවා දැන් කෝ ඔය ගිය විදියට ගියානම් පාලිමන්ට් එකත් එක්ක විසුරුවලා ලෝකේ උතුම් රට කරන්න තිබ්බා.එත් නිකන් අලුතින් ආපු සිංදුවක් වගේ කෑ ගහුවා ආයේ මතක්වත් නැ..

කට්ටියට මතකද?

අපිට එපා NOLIMET !!! 


අපිට එපා FASHON BAG!! 

දාගෙන නැ‍ටුවේ .අපේ සිංහල මුදලාලිලාට  බුදු පිළිම එහෙම මතක් වෙලා කඩවල් ඉස්සරහා ගෙනත් තිබ්බේ. අනේ යකෝ අන්න ඕක තමා අපිට කෙල උනේ හැම එකාම බලන්නේ කාගේ හරි බෙල්ලක් මිරිකලා හරි කීයක් හරි හොයා ගන්න.
මේ කෙටි සටහන ලියන්න හිතුනේ වෙන මොකවත් නිසා නෙවේ! ලොකේ උතුම් රට ලංකාවේ මොකුන් හරි සෙට් එක්ක හරි නැත්නම් තනි එකෙකුගේ අදහසකට අහි අර ඇඩ් එකක් දාන්නේ..

මොකද රෙද්ද මංගල්ල්‍යයක් වේවා කියලා බිස්නස් එක කරගන්න බලන ගොන් ‍රැලක් නෙවේ කුහක ‍රැලක්.මං බලන් හිටියේ දවස් දෙක තුනකින් ඔය මගුල වෙනස් කරයි කියලා.යකෝ හලාල් කල කෑම කන්න පුලුවන් එත බෞද්දයන්ගේ මේ උතුම් වෙසක් මංගල්‍ය බිස්නස් කරන්න එපා!

ඔකේ අයිතිකාරයා මොන ලංකාවේ ඉපදිච්ච එකෙක් ද දන්නේ නෑ යකෝ වෙසක් බල්බ් එක ආනයනය කරපිය.අපේ ළමාසාරිය සරම කමිසය ජාතික ඇදුමත් තොගේ කඩේ විකුණන්නේ ආනයනය කරල ද? තොපි හිතන් ඉන්නේ සිංහලයා හරක් කියලා ද යකේ ඇඩ් බලන හැම එකාට තේරෙන එක තොට තේරෙන්නේ නෑ.වෙසක් එක විකුණන් කන්න එපා යකෝ.හලාල් කන් නම් ආනයනය කරපු බෞද්ද කමක් මට එපා!

මේ බැන්නේ CIT ශොපින් සෙන්ටර් එකේ පරිපාරලන බල්ලන්ට.

කමෙන්ට් කරපල්ලා පුලුවන්නම් බුද්දාගමත් ගෙනාවේ ඉන්දියාවෙන් ඉතින්  ඔය ඇදුමකට දාන ඇඩ් එක මහ ලොකු දෙයක් ද කියලා.ඔනි මගුලක් මට ඒක ලොකු දෙයක් ඒකයි ලිව්වේ.වචන අවුල් ද මන්ද කමක් නැ.වැරදි දෙයක් ලියවිලා නම් සොරි වේවා!

 කිරි කලයකට ගොම බිංදුවක් දැම්මානම් ඒ කලයම ඉවරයි එක මතක තියා ගන්න අධ්‍යක්ෂක දූර විජේසුන්ද මහතානෙනි පිරිත් කියලා කඩවල් ලංකාව පුරා ඇරියත් වැඩක නෑ!




මගේ  වෙසක් පැතුම සල්ලි පස්සේ විතරක් දුවන ඔය CIB ....
(අන්තර්ජාලයේ ඇඩ් එක සොයා ගැනීමට නැත ජාතික රූපවාහිනියේ නම් විකාශනය වේ.)

Read More

Tuesday, May 7, 2013

ඒ කෙල්ල අහපවු මට තැග්ගක් දුන්නා



http://getthegirls.net/wp-content/uploads/2011/05/get-the-girls-on-bus.jpg


ඔව් මා ඇය මීට පෙර දැක තිබුනි.කොහේද කොතන ද මා නැවත සිහි කරමි.කොහේද කොතනක මාගේ මතකයට නොනගේ නැවත සිහි කරමි.ඔව් මට මතකට එක් චැනලින් සෙන්ටර් එකකදී මා මගේ මව සමග සිටින විට ඈ ඇගේ මව යැයි කිව හැකි කාන්තාවක් සමගින් එහි සිටියේය.
ඒ මතකය කොතරම් පරණ දැයි මාගේ මතකයේ නැත නමුත් එහිදී ඈ දුන් තැග්ග මට තවම මතකයි.ඒ තැග්ග හැමදාම මන් ගාව තියා ගන්න පුලුවන්නම් ඒත් හිනාවක් කොහොමද හැමදාම තියා ගන්නේ.

මල්ලී ටිකට් ගන්න....
මගේ සිහින ලොකය කඩා වැ‍ටුනේ මේ අමිහිරි වදනෙන්.අයියා මන් සල්ලි දුන්නා ඉතුරු ගන්න තියෙන්නේ කියන්නට සිතුන ද අද මා තනියෙන් නිසා මුදල් පසුම්බියෙන් අහිංසක රුපියල් පනහක් ඇද ඔහුට පෑය.මිතුරන් ‍රැල  සමග යන විටනම් කරනා මගඩි වැඩ සැමවෙලේම හිතට ගෙනෙන්නේ මිහිරි වූ මතකයකි.

මීට විනාඩි කිහිපයකට කලින් අද්දන්නට යන බසයට දුවගෙන විත් නැග ගත්තේ අමාරුවෙනි ඒත් බැලූ බැලූ හැම තැනකම වාගේ ඉදගන්නට ඉඩ තිබුනි.ජැනේලයක් අසල අසුනකට බරවූයේ ගතට වූ වෙහෙස සුලන් ‍රැල්ලකින් නිවා ගැනීමටයි.මට පසු බසයට ගොඩ වූ ඇය මාගේ අසුන දෙස දෙවරක්ම බලා මාගේ අසුනට ඉදිරි පස අසුනේ ජනේලය අසල වාඩි විය.
මං වගේ මැට්ටෙක් බැග් එක තියලානේ ඒකනේ ..චික් බැග් එක අතට ගත්තා විතරය ඔරවාගත් මුහුණකින් අංකල් කෙනෙක් විත් වාඩි විය.
දැන් මාගේ ඉදිරි පස සිටින්නේ එදා මට ඒ සුන්දර සිනහවෙන් සංග්‍රහ කල ඒ හුරුබුහුටි චාම් කෙටියෙන්ම කීව්වොත් මගේ හිතේ බලාපොරොත්තු වෙන රූපයක් හිමි කෙල්ලක්.මගේ කැරුමක් කාර කමට නේ බැග් එක තියගෙන හිටියේ නැත්නම් කෙල්ල මෙතන නේ එහෙමනම් විස්තර ටිකක් දැන ගන්න කතා කරන්න තිබ්බා.

බස් එක දෙවනත් කරමින් අහපු කෙල්ලන් සෙට් එකක් බසයට ගොඩවිය හපොයි!  ඇගේ  යාළුවන් ටිකක්.ජංගමය ගෙන වෙලාව බැලීය 4.55 ලෙස සටහන්ව ඇත.පොඩි නින්දක් දාන්න සිට් එකටඔලුව තියලා කකුල පොඩ්ඩක් ඉස්සරහට කලා විතරයි ඉවරයි!!! අර කෙල්ලගේ කකුලේ වැදුනා චික්!! කෙල්ල මොනවා හිතුවා දන්නේ නෑ..මන්  හිතලා කලා යැයි අනික මන් එයාට කීවද කකුල් දෙක නවාගෙන ඉන්න කියලා.

ඕනි මගුලක්!... නිදාගන්නවා..ටීක්ක්ක්ටික්ටික්..මැසේජ් එකක්...ෆ්...වෙලාව 5.01 ම්...හුටා අහපු කකුල වදුනා මේ පාරනම් ඉවරයි.හිතනව ඇති හිතලාම කලා කියලා..

මෙසේ බසින්නට කලියෙන් තවත් තුන් පාරක් පමණ ඇගේ කකුලේ වදින්නට ඇත.(එක පාරක් වත් හිතා මතා කලේ නැත)

දැන් බහින්න යන්නේ..ඔව් එයත් දැන් බහින්න ඕනි. මේ ටවුන් එකේම නේ ඔයත් ඉන්නේ ඒත් කොහෙද  අද හොයන්න කියලයි හිත නම් කියන්නේ..

යලුවන් සියල්ල බැස ගියාය...
හුටා !!අද මේ කෙල්ල මට බනින්න තමා ඉන්නේ..! මොකද කරන්නේ දැන් මන් මොනවා ද කියන්නේ..
මොනවා කියන්න ද ..
ඈ මා දෙස බ ..ලා ... අහපවු ඒ සුන්දර තැග්ගෙන් මට සංග්‍රහ කරලා බැස ගියා.

මේ සියල්ල සිතා ගත නොහැකො වෙලාවක දී සිදු වී හමාර විය...

බසයෙන් බැස වට පිට බැලුවද මට නැවත ඇස සොයා ගැනීමට නොහැකි විය..

ආ මචං!!!

ම්..යාළුවෙක්..

------------------------------------

ප.ලි.

ඔන්න ඕක තමා අද කතාව .කට්ටිය බලනවා ද කාලයක් ලිව්ව නැති මහේෂයා මොකද මේ ලව් සික් එක කින් අහපවු ලියන්නේ කියලා බයවෙන්න එපා.කාලයක් පොඩ්ඩ්ක හිරවෙලා හිටියා අහපවු ලියනවා කෝ කවුරුත් අහලාවත් තිබුනෑ  මොකෝ උනේ කියලා.ආ තව අවුරුද්දට සුභ පතලා තිබ්බ නලින් අයියාට ස්තූතියි ! සුභ පතන්නත් බැරි උනා නේ බ්ලොග් ලොකේ හැමෝටම සුභ අලුත් අවුරුද්දක් වේවා!!




Read More

Thursday, March 28, 2013

ඔබේ ජීවිතය මට එපා! (අවබෝධය උදෙසා පමණි.)

ඔබේ ජීවිතය මට එපා! (අවබෝධය උදෙසා පමණි.)



ජීවිතය  තේරෙන්න විස්ස පහු වෙන්න ඕනීලු
ඒත් අවුරුදු විස්සක් පිරුණාම ..
ජීවීතය තේරෙන්න විසි තුනවත් වෙන ඕනිලු
එතකොට විසිතුන උනාම..
කවදාද ජීවිතය තේරෙන්නේ..

ඒතකොට ඈ .. ඒ..
ආදරයද කාමයද නැතිනම්
ජීවිතය තේරෙන්න
තාත්තා කෙනෙක් වෙන්න ඕනි නිසාද..
එතකොට සීයා තමා ජීවිතය දන්නේ කියන්නේ..

ඔය හැමෝම කියන විදියට ජීවිතය,,
තේරෙන්න එක එක වයස් පහු කරන්න ඕනි ද?
නැත්නම් ..
ඒක තේරෙන්නේ මේ ආත්මයේ කෙලවරද?
ඒක එහෙම නෙවෙයිද?

ඔව් මන් දන්නවා මන් දන්නේ නැති දෙයක්
ඔබ දන්නා බව..
එහෙත් ඔබ දන්නවාද?
ඔබ නොදන්නා දෙයක් මා දන්නා බව

විටක මා සිත මෙසේ පවසයි..
සියලු මානයන් තුල පවතින්නා වූ ජීවීන්
සැම දෙනාම යම් ප්‍රජනනයක් සිදු කරයි
භෞතික වාදීව මා මේ කියනා දේ
ඔබ එලස පිලිගන්නවා විය හැක

මෙලෙස කිසියම් හෝ මානයක වන්න වූ
සියලූම ආත්මයන් ඕපපාතිකයන් නොවන්නේය..
ප්‍රජනනය වැලක්වු කල
එලස නම්  සියලු සංස්කාරයන්ගේ නිමාව තිබිය යුතුයි නොවද

මා මේ පවසන්නේ කුඩා පරමණුවේ සිට අනන්තය දක්වායි
වරදකි ගැටලුවකි..මා හටද එසේමය
අප සියලු දෙනා බෝතලයකට දැමූ
කුහුඹුවන් පිරිසකි

අදුර අතගායි
පුස් ගද ප්‍රනීත ලෙස ආග්‍රහනය කරයි
සැමදේ අන්තඵලය කාමය ඇල්ලීම ආශාව නොවද?
මා ද ඔබ සේම මේ බොතලයේ සිරවූ තවත් කුහුඹුවෙක්
පමණයි!

තවත් බොලොග් ලිපියක් ලිවා සාර්තක බව ඔබ දන්නේ නේ ඒත් දෙයක් කියන්න උත්සහ කලා .
ඔබෙන් එහා ගිය අනන්තය දකින්න උත්සහ කරන්න !

add-
http://alhelp.org/apply/
Read More

Sunday, March 24, 2013

විදුලි ගාස්‌තුව ජනතාව හා දේශපාලනය

"විදුලි ගාස්‌තුව
ජනතාව හා දේශපාලනය




ළඟ දී ම විදුලි ගාස්‌තුව ඉහළ යන බව මේ වන විට ඉතා පැහැදිලි කරුණකි. සති කිහිපයක සිට ජනමාධ්‍ය ඔස්‌සේ මේ පිළිබඳව විවිධ පුරෝකථන පළ විය. ඒ අනුව අපේක්‌ෂිත විදුලි බිල ඉහළ යැම සියයට 25 සිට ඉහළ විය හැකි බව සඳහන් වූ අතර සියයට සියයක ප්‍රමාණයකින් විදුලි බිල ඉහළ යතැයි ඇතැම් අය සඳහන් කර තිබිණි.

ලංකා විදුලිබල මණ්‌ඩලය මහජන උපයෝගිතා කොමිෂන් සභාව වෙත ගාස්‌තු සංශෝධන යෝජනාවක්‌ ඉදිරිපත් කර තිබේ. කොමිෂන් සභාව, මේ යෝජනාව මහජන අදහස්‌ දැක්‌වීම සඳහා පසුගිය සතියේ ඉදිරිපත් කළේ ය. ඒ අනුව විදුලි ගාස්‌තුව වෙනස්‌ වන ආකාරය පිළිබඳව පුවත්පත්වල හා වෙබ් අඩවිවල පළ වූ අගය හා වර්තමාන ගාස්‌තුව අතර සංසන්දනයක්‌ පළමු වගුවේ දැක්‌වේ. අපේ විදුලි බිල ගණනය කරනු ලබන්නේ තරමක්‌ සංකීර්ණ ක්‍රමයකට වන අතර, 2012 පෙබරවාරි මස සිට අය කරනු ලබන විදුලිය සඳහා වන ගාස්‌තුව මත පදනම් වන ඉන්ධන ගැලපුම් ගාස්‌තුවක්‌ හා භාවිත කරන ඒකක ගණන මත පදනම් වන ස්‌ථාවර ගාස්‌තුවක්‌ ද විදුලි බිලට ඇතුළත් ය.

විදුලිබල මණ්‌ඩලයේ යෝජිත ගාස්‌තු ක්‍රමය ඉහළ නැංවීමේ යෝජනාව පිළිබඳව මේ මස 28 වැනි දින දක්‌වා ලිඛිතව ද, අප්‍රේල් 4 වැනි දින වාචිකව ද අදහස්‌ දැක්‌වීමට මහජනතාවට අවස්‌ථාව ලබා දී තිබේ.

පසුගිය සතියේ පුවත්පත්වල මෙන්ම සති අන්ත පුවත්පත්වල ද මේ පිළිබඳ වූ විවිධ ලිපි පළ විය. රජයේ පාර්ශ්වයෙන් හා රජයට හිතවත් මාධ්‍යවලින් දකින්නට ලැබුණේ විදුලි බිල ඉහළ නැංවීම සාධාරණීකරණයට ලක්‌ කිරීමට ගත් පුවත් හෝ කිසියම් නිහඬතාවකි. විරුද්ධ පක්‌ෂ කණ්‌ඩායම් මෙය රජයට හා රජයේ ක්‍රියාකාරීත්වය විවේචනය කිරීමට අවස්‌ථාවක්‌ කරගත් බවක්‌ පෙනෙන්නට තිබිණි. බොහෝ ජනමාධ්‍යවල මේ පිළිබඳව පාරිභෝගිකයා ගේ පැත්තෙන් විග්‍රහ කිරීමට ගෙන තිබුණේ අඩු උත්සාහයකි.

පළමුව සඳහන් කළ යුත්තේ විදුලි ගාස්‌තු ඉහළ නැංවීම අපේ රටේ සියලු ආණ්‌ඩු විසින් සිදු කරනු ලැබ ඇති බව ය. 2002 වර්ෂයේ දී පමණ සිදු වූ වාර්තාගත විදුලි ගාස්‌තු ඉහළ නැංවීමක දී එවකට විදුලිබල අමාත්‍යවරයා ව සිටි කරු ජයසූරිය මහතා පවසා සිටියේ එය විදුලි ගාස්‌තු ඉහළ නැංවීමක්‌ (increase) ලෙස නො ව 'ගැලපීමක්‌' (adjustment) ලෙස ප්‍රකාශ කිරීමට ඔවුන් කැමැත්ත දක්‌වන බවකි.(2002-03-29 The Island පුවත්පත බලන්න). විදුලි ගාස්‌තු ඉහළ නැංවීමට හේතුව ලෙස එදා දක්‌වා තිබුණේ ද විදුලි බල මණ්‌ඩලයේ අධික වියදමයි. මේ නිසා විදුලි ගාස්‌තු ඉහළ නැංවීම දේශපාලනික කරුණක්‌ ලෙස හුදකලා කිරීම අපහසු ය. ඒ සඳහා බලපාන කරුණු සඳහා දිගු ඉතිහාසයක්‌ ඇති අතර ඊට විවිධ ආණ්‌ඩු හා ඔවුන් ගේ ප්‍රතිපත්ති වගකිව යුතු ය. එහෙත් එම`ගින් විදුලි ගාස්‌තු පාරිභෝගිකයාට දැඩි අසාධාරණයක්‌ සිදු වන ආකාරයෙන් ඉහළ නැංවීම සඳහා සාධාරණ හේතුවක්‌ වර්තමාන බලධාරීන්ට හිමි නො වේ. මේ පදනමේ සිට මෙවර යෝජනා වී ඇති විදුලි බිල ඉහළ නැංවීම පිළිබඳව සාකච්ඡා කළ යුතු කරුණු කිහිපයක්‌ තිබේ. අප අවධානය යොමු කරන්නේ බහුතරයක්‌ වන ගෘහස්‌ථ විදුලි පාරිභෝගිකයන් පිළිබඳව ය.

විදුලි ගාස්‌තු සංශෝධනය සාධාරණ ද?

මෙවර යෝජනා කර ඇති විදුලි ගාස්‌තු සංශෝධනයේ දැකිය හැකි එක්‌ කරුණක්‌ වන්නේ අඩු විදුලි පරිභෝජනයක්‌ ඇති ගෘහස්‌ථ විදුලි පාරිභෝගිකයන් ගේ ගාස්‌තු ඉහළ නංවා තිබීම ය. ඒ අනුව දින තිහක දී ඒකක 30ක විදුලි පරිභෝජනයක්‌ තිබූ නිවසක විදුලිය සඳහා පමණක්‌ වන ගාස්‌තුව රු. 90ක්‌ සිට රු. 150ක්‌ පමණ තෙක්‌ වැඩි කිරීමට යෝජනා වී තිබේ. මීට 25%ක්‌ වන ඉන්ධන ගැලපුම් ගාස්‌තුවක්‌ ද හා ස්‌ථාවර ගාස්‌තුව ද එකතු වේ. එසේ ම ඒකක 90ක්‌ පරිභෝජනය කරන නිවසක වර්තමාන විදුලිය සඳහා වන ගාස්‌තුව වන රු. 456ක මුදල, යෝජිත ගාස්‌තු ඉහළ නංවීම යටතේ රු. 765ක්‌ තරම් ඉහළ යනු ඇත. මීට සමගාමීව ඉන්ධන ගැලපුම් ගාස්‌තුව (35% හා 40% ලෙස) හා ස්‌ථාවර ගාස්‌තුව ද එකතු වේ. (එසේ ම දින 31කට ගාස්‌තු සැකසීමේ ක්‍රමයේ දී මෙය තරමක්‌ වෙනස්‌ විය හැකි ය.)

ඉහත දැක්‌වූ විදුලි බිල ඉහළ යැම රුපියල් වශයෙන් අඩු මුදලක්‌ සේ පෙනී යා හැකි වුවත්, එය එසේ නො වේ. අපේ රටේ ඒකක 90ට අඩු විදුලි පරිභෝජනයක්‌ සහිත නිවාස ඒකක ගණන සමස්‌ත විදුලි පාරිභෝගිකයන් අතරින් 70%ක්‌ තරම් වේ. මේ පාරිභෝගික කොටසට අත්විඳින්නට සිදු වන විදුලි ගාස්‌තු ඉහළ යැම, සමස්‌තයක්‌ ලෙස 50%කට අධික බව පෙනේ.

එහෙත් මේ අතරින් සැලකිය යුතු පිරිසක්‌ හෝ වැඩි පිරිස අඩු ආදායම් ලාභීන් ය. ''අඩු ආදායම්ලාභීන් ගේ නිවාස සඳහා විදුලි බිලෙන් 30%ක වට්‌ටමක්‌ ලබා දීම'' සඳහා මහින්ද චින්තන ඉදිරි දැක්‌මේ ඇතුළත් වූ යෝජනාව අපට යළි සිහියට නැෙ`ග්. වර්තමාන ගාස්‌තු ඉහළ යැම අනුව ඔවුන්ට ලබා දී ඇති සහනය අඩු වී ඇති බවක්‌ පෙනේ. කෙසේ වෙතත් මේ දක්‌වා ඒකක 90ට අඩු පාරිභෝගිකයයන්ට ගෙවීමට සිදු වූයේ 2007 පෙබරවාරි මාසයේ දී ක්‍රියාත්මක කළ මිල ගණන් ය. ඊට එක්‌ වී තිබුණේ 2012 දී එක්‌ වූ ඉන්ධන ගැලපුම් ගාස්‌තුව පමණි. අනෙක්‌ අතට ඒකක 180ට අධිකව පරිභෝජනය කරන අධි පරිභෝජකයන් ගේ සමස්‌ත ගාස්‌තු ඉහළ යැම අඩු ප්‍රතිශතයක පැවතීම නිසා මෙය අසාධාරණ බව පෙනේ. මෙය වැදගත් වන්නේ මාසිකව ඒකක 300කට අධිකව භාවිත කරන 1%ක්‌ තරම් වූ විදුලි පාරිභෝගිකයන් පිරිසේ සමස්‌ත විදුලි පරිභෝජනය ඒකක 30ට අඩුවෙන් පරිභෝජනය කරන 22%ක්‌ තරම් වූ පාරිභෝගික පිරිසේ විදුලි භාවිතයට වඩා අඩු වන්නේ ම`ද වශයෙන් වීම නිසා ය.

සමස්‌ත පරිභෝජනය සඳහා එක්‌ ඒකක මිලක්‌?

මහජන උපයෝගිතා කොමිෂන් සභාවට අනුව මේ ඉදිරිපත් ව ඇති ගාස්‌තු ක්‍රම සංශෝධනයේ තවත් ලක්‌ෂණයක්‌ වන්නේ ගෘහස්‌ත සහ ආගමික යන පාරිභෝගික කාණ්‌ඩවල සමස්‌ත පරිභෝජනය සදහා එක්‌ ඒකක මිලක්‌ තීරණය වන ගාස්‌තු ක්‍රමයක්‌ ඉදිරිපත් ව තිබීම ය. කොමිෂන් සභාවේ නිවේදනයට අනුව ''වත්මන් ක්‍රමය යටතේ මේ කාණ්‌ඩවල පරිභෝජන ඒකක ප්‍රමාණය අනුව ඒ ඒ ඒකක ප්‍රමාණයන්ට අදාළ වන ඒකක මිල ගණන් අනුව විදුලි බිල සකස්‌ වේ. යෝජිත ක්‍රමය යටතේ පාරිභෝගිකයා ගේ මසක සමස්‌ත පරිභෝජන ඒකක ප්‍රමාණය අයත් වන කාණ්‌ඩයේ ඒකක මිල සමස්‌ත ඒකක ප්‍රමාණය ස`දහා ම වලංගු වේ.''

මේ නිසා ඒකක 90 සිට 180 දක්‌වා විදුලි ඒකකයක්‌ සඳහා වන මිල අඩු වී ඇති බවක්‌ පෙනුණ ද මේ එක්‌ ඒකක මිලක්‌ මත ගාස්‌තු ඉහළ යැම නිසා ඔවුන් ගේ ද විදුලි ගාස්‌තුව සැලකිය යුතු ප්‍රමාණයකින් ඉහළ යයි. නිදසුනක්‌ ලෙස ගත හොත් ඒකක 150ක්‌ භාවිත කරන පාරිභෝගිකයකු මේ ඒකක 150 සඳහා ම රු. 15ක්‌ බැගින් ගෙවිය යුතු බව පෙනේ. ඔවුන් භාවිත කරන මුල් ඒකක 90 සඳහා අනෙක්‌ පාරිභෝගිකයන් ලබන සහනය නො ලැබේ. මේ අනුව 180ට අඩු මධ්‍යම පාංතික විදුලි පාරිභෝජකයන් සඳහා ද සැලකිය යුතු ගාස්‌තු ඉහළ යැමක්‌ ඇති වන බව පෙනේ.

2008 වර්ෂයේ විදුලි ගාස්‌තු සංශෝධනයක්‌ සඳහා යෝජනා වූ අවස්‌ථාවේ දී ද මෙවැනි යෝජනාවක්‌ ඉදිරිපත් වූ අතර එහි දී අධිකරණය ම`ගින් මේ ක්‍රමය පසෙක ලූ බවක්‌ අපට මතක ය. මේ අවස්‌ථාවේ යළිත් ඉදිරිපත් ව ඇත්තේ එම යෝජනාව ම ද යන්න අපට ඇති පැනයකි.

මෙහි දී වැදගත් වන කරුණක්‌ වන්නේ ජනතාව ගේ මූලික අවශ්‍යතා සඳහා විදුලිය කෙතරම් අවශ්‍ය දැයි යන්න පිළිබඳ තීරණයක්‌ නොමැති බව ය. විදුලිය අද අත්‍යවශ්‍ය මෙවලමකි. ප්‍රතිපත්තියක්‌ ලෙස සාමාන්‍ය ගෘහ ඒකකයකට අත්‍යවශ්‍ය විදුලි ප්‍රමාණය පිළිබඳව යම් එක`ගතාවයක්‌ ඇති වන්නේ නම් යෝග්‍ය බව අපට සිතේ. ඒ අනුව අදාළ ඒකක ගණන සඳහා යම් සහනයක්‌ ලබා දීම කළ හැකි අතර ඉන් ඉහළ ඒකක ගණන සඳහා අධික මුදලක්‌ අය කිරීම ගැටලුවක්‌ නැත. අනෙක්‌ අතට ජනතාව ගේ ආර්ථික තත්ත්වය ඉහළ යැමත් සම`ග මේ අත්‍යවශ්‍ය විදුලි පරිභෝජනය ද ඉහළ යන බැවින් එය මෙය කලින් කලට යාවත්කාලීන කිරීම අවශ්‍ය වේ.

විදුලිබල අර්බුදය තේරුම් ගැනීම

විදුලි බලධාරීන් මෙන්ම මේ අංශයේ ප්‍රවීනයන් ද බොහෝ දෙනකු වර්තමානයේ ඇති ගැටලුව තේරුම් ගෙන ඇති බවක්‌ පෙනේ. වැඩි මුදලක්‌ වැය කර විදුලිය නිපදවා හෝ මිලට ගෙන අඩු මිලකට අලෙවි කිරීමට සිදු වී තිබීම මේ තත්ත්වයට හේතු වී ඇත. මෙවර විදුලි ගාස්‌තු ඉහළ නංවීම සඳහා ඉදිරිපත් ව ඇති යෝජනාවේ පසුබිමේ ඇත්තේ ද මේ ගැටලුවයි. විදුලිබල මණ්‌ඩලයේ සමස්‌ත වියදම ගත් විට විදුලි ඒකකයක්‌ නිෂ්පාදනය සඳහා රු. 24.47ක්‌ වැය වන බව පෙන්වා දී තිබේ. එහෙත් මහජන උපයෝගිතා කොමිෂන් සභාවේ මැදිහත් වීමෙන් මණ්‌ඩලයේ වියදම් කපා හැරීමෙන් මේ අගය රු. 20.67ක්‌ දක්‌වා අඩු කර ගැනීමට හැකි වී ඇත. එහෙත් පාරිභෝගිකයන් වෙත විදුලිය සැපයෙන්නේ මීට වඩා අඩු මිලකට ය.

මෙසේ වැඩි පිරිවැයක්‌ වැය කර විදුලිය මිලට ගැනීමට සිදු ව ඇත්තේ අඩු මිලට ලබාගන්නා ජල විදුලිය හා ගල් අ`ගුරු විදුලිය රටේ අවශ්‍යතාව සඳහා ප්‍රමාණවත් නො වීම නිසා ය. කලක්‌ තිස්‌සේ අඛණ්‌ඩව පැය විසි හතර පුරා විදුලිය සැපයීමේ ප්‍රතිඵලය මෙයයි. එය බොහෝ අංශවලින් රටට යහපත් වුවත් අප මේ ගෙවන්නේ එහි අයහපත් ප්‍රතිඵලයයි. අපේ අසල්වැසි ඉන්දියාවේ ප්‍රධාන නගරවල පවා දෛනික විදුලිබල කප්පාදුවක්‌ ක්‍රියාත්මක වේ.

එහෙත් ජනතාවට මේ බර පැටවීමට අනුමත කිරීම අපහසු ය. සාමාන්‍ය ජනතාව ගේ සැබෑ ජීවන වියදම පිළිබඳව රජයක්‌ ලෙස සැලකිලිමත් විය යුතු බව යළිත් අවධාරණය කිරීම වැදගත් ය. අප පෙර සඳහන් කළ ''අඩු ආදායම්ලාභීන් ගේ නිවාස සඳහා විදුලි බිලෙන් 30%ක වට්‌ටමක්‌ ලබා දීම'' හා ''ගෘහස්‌ත ඇතු`ඵ අනිකුත් විදුලි පාරිභෝගිකයන් හට දැරිය හැකි මිලකට විදුලිය සැපයීම'' මහින්ද චින්තන ඉදිරි දැක්‌මේ ඇතුළත් වූ වගන්ති දෙකකි. මෙයින් ඈත් වීමට තැත් කිරීම ආණ්‌ඩුවේ ජනතා හිතවාදී බවට යෝග්‍ය නො වේ.

එසේ ම විදුලිබල ක්‌ෂේත්‍රයේ යථාර්ථයෙන් ඈත් වීම ද කළ නො හැකි ය. අපට පෙනෙන පරිදි විදුලි ජනනය සඳහා ඉන්ධන යොදාගැනීමේ දී මෙතෙක්‌ කල් ලබා දුන් සහනය තවදුරටත් ලබා දීම රජයේ ආයතන ම ප්‍රතික්‌ෂේප කරන බවක්‌ පෙනේ. ඔවුන් බලා සිටින්නේ විදුලි ගාස්‌තුව ඉහළ නංවා පාරිභෝගිකයන් ගෙන් එය අය කරගැනීම පිළිබඳව ය. ඒ අනුව ලාබදායී විදුලි ජනනය අඩු කාල වකවානුවල දී විදුලි පරිභෝජනය අඩු කිරීමට විකල්ප මාර්ග සෙවීම යෝග්‍ය බවක්‌ අපට සිතේ.

මේ අවස්‌ථාව ලැබී ඇත්තේ යෝජිත විදුලි ගාස්‌තු ඉහළ යැම පිළිබඳව මහජන අදහස්‌ පළ කිරීමට ය. ඒ සඳහා තවත් සතියක්‌ පමණ කල් තිබේ.


 ධනේෂ් විසුම්පෙරුම\උපුටා ගැනීම-vidusara.com
-----------------------------------------------------------------------

 ජනප්‍රිය ලිපි දෙකක්-

ගුරුතුමන්ලා පොරොෆෙසර්ලාට දුං අල්ලා පළතුරු වට්ටි තැබීම. 

"ගුරු වරුන්ගේ අදාලත්වයක් තිබේ ද? එසේ අදාලත්වයක් තිබෙනවානම් කොටසක් කැම්පස් යන්නත් ඉතා හොදින් සමත් වීමටත් හේතුව කුමක් ද?මේ දිනවල රූපවාහිනී වගේම මෘද්‍රිත මාධයේත් වපුරා තිබෙන ටියුෂන් කලාවක් අවශ්‍යනම් පාසල් වල අධ්‍යාපනය කුමකට ද?.."

 

බෞද්ධයෙක් ද? එහෙනම් මේ මුස්ලිම් මිනිහාට උත්තර දීපන් (තවත් එක් මුස්ලිම් මිනිසෙක්)

"කෙනෙක් දිහා බලනවානම් බුදු කෙනෙකු දිහා බලන්න ගෞතම බුදු කෙනෙකුගේ කල්ප ගනනක් ගෙන බැලුවාත් නිරවුල් හා නිවරදි
දෙයක් දිහා බලනවානම් ගෞතම වහන්සේ නම්ක් දේශනා කල ධර්මය සරණ කොට ගෙන බලන්න ධර්මයෙන් බලන්න
සංඝයා වහසේ නමක් දිහා නොබලන්න පිරිසක් දිහා බලන්න"

 

 


Read More

Sunday, March 10, 2013

මතකද ඒක උඩ ගියා.. මත්තලට තව දින 10 ලු



බඩ කට පිරෙන්නට නැහැ මට කිරි දෙන්න
හරි හැටි හැදු නිවසක් නැහැ නිදියන්න
මුළු කය වැසෙන්නට ඇඳුමක් නැහැ දෙන්න
චන්ද්‍රිකාව වත් දැක උඹ සැනසෙන්න. 




 වර්ථමානය ගැන මට නොදැනේවා
ආසියාවේ අශ්චර්යට මාද හැකි සෑම දේ ඉ‍ටු කරමි

ඒ මන් දේශප්‍රේමියකු  නිසාවෙනි

අපේ අප්පචිගේ පඩි හැම මාසෙම වැඩි වෙනවා
තෙල් මිල අඩුවෙනවා
බඩු මිල අඩුවෙනවා
බස් ගාස්තු අඩු වෙනවා
විදුලි බිල 50% කින් අඩුවෙනවා ජල බිලටද එසේ වෙනවා


ලැම්බෝගිනි දකලාවත් නෑ ඇමතිලත් යන්නේ ත්‍රීවීල් වල
කාපට් කියන්නේ මොනවාද කියලා දන්නේවත් නෑ

කාපට් පාරවල් ලැම්බෝගිනි තමන්ගේ වාසිය නොතකන ඇමතිලා නිසා අද අපි හොදට කලා ඇදලා ඉන්නවා
හෙටදින ගැන බය නෑ සල්ලි ඇති හැම මිනිහාට ම පරම්පරා ගානකට
මොකද හොද පඩි ලැබෙන නිසා මධ්‍යම පන්තිකයන් නෑ හැමෝම ධනවත්

"ගුවන්තො‍ටුපල හැදනෙවා ආයුබොවන්ට හෝටල් හැදනවා ඉතින් අපේ දරුවෝ ගැන අපිට බයක් නෑ අයුබොවන්ට..." 

තව දින දහයයි (10)

මට ලියන්න වචන නෑ ආයුබොවන්ට :D

Read More

Friday, February 22, 2013

හලාල් එපා මේ දවස් වල සමාජවාදි ප්‍රශ්ණය මෙයයි ගිනිගොඩක් ලෙස නොපෙනුන්ද යටින් දැවෙනා ගිනි ගොඩකි.

"බුදු හාමුදුරුවෝ වඩිය කූරගල මුස්ලිම් පල්ලි හදලා සෙල්ලිපි වලට සාන්ද්‍ර ඇසිඩ් හලලා"
"හලාල් කන්න එපා'"නෝලිමිට් යන්න එපා""ළමයි හදන්න"


මේ දවස් වල මේ වචන උදේට පායනා ඉර මෙනි එකදු යමක් හෝ කන වැකේ.
සිංහලා හරි හපනාය ඔවුනට වතුර හැලිය නටන බැව් දැනී තිබෙන්නේ දැන්ය.මේ කකුළු නීතියයි වතුර නටනා තුරාවට රජ සැපය.



මගේ අරමුණ කතාවක් කීමටයි මන් ඔබට යමක් කියන්නම්  මදක් සිටින්න ඒ දමිල මිනිසා මට පැවසූ දෙය ඔබට  කියන්නට මා සිත ඉඩ නොදේ එය එතරම් භයානකයි.නවතින්න මේ තවත් සිංහල බෞද්ධයෙක් ඔහුගේ කතාව මන් කිව යුතුයි.මේ ඒ කතාව

ඔහුගේ කාරයේ එක් ආසනයක මිනිසෙක් ඔහුත් සමග ගමන් කරයි.ඇත්තෙන්ම ඔහු අන්‍යාගම් කාරයෙකි කොටින්ම කියතොත් ඔහු මුස්ලිම් මිනිසෙකි.අනුන්ගේ කතාවල් ඇසීම හොද පුරුද්දක් නොවේ නමුත් මන් දැන් ඒ කතාවට කන යොමු කරමි.

මුස්ලිම් මිනිසා මන් මොහොමඩ් ලෙස හදුන්වන් නම් මොහොමඩ් මෙලස් පවසයි.

"අර අපේ ගෙවල් ලග තියනවා නේද පන්සල චෑ වැඩක් නෑ අප්පා හාමුදුරුවෝ මට කියලා නේ බයිට් එකයි බොතලෙයි ගෙන්න ගන්නේ ඔන්න ඔයාලගේ පන්සල් බලන්ඩ බෞද්ධයෝ"


මොහොතක් සිතන්න ඔබට මෙලස අන්‍යාගම් කාරයෙකු (වෙනත් ආගම කෙනෙකු) පැවසුවොත් ඔබ කුමක් කියනවා ද?.......ඔබ මෙන් මේ සිංහලයා නිරුත්තර වුයේ නැත.ඔහුගේ මුව සිනහවකින් සැරසිනි.

මොහොමඩ් ඔක නෙවේ ගෞතම බුදුරදුන්ගේ දේශන අමනාපයක් නැත්නම් මන් පැහැදිලි කරන්නම්,

අපේ භාග්‍යවතුන් වහන්සේ දේශනා කරලා තියෙන්නේ.,,,

කෙනෙක් දිහා බලනවානම් බුදු කෙනෙකු දිහා බලන්න ගෞතම බුදු කෙනෙකුගේ කල්ප ගනනක් ගෙන බැලුවාත් නිරවුල් හා නිවරදි
දෙයක් දිහා බලනවානම් ගෞතම වහන්සේ නම්ක් දේශනා කල ධර්මය සරණ කොට ගෙන බලන්න ධර්මයෙන් බලන්න
සංඝයා වහසේ නමක් දිහා නොබලන්න පිරිසක් දිහා බලන්න


ඔයාට මන් කියන දේ තේරෙනවාද මන් තවත් තේරුම් කරන්න ද?..... සංඝයා වහන්සේ නම්ක් වෙන්නේ සාමානය ගිහිගේ වාසය කරන කෙනක් ඒ කියන්න අපි වගේම කෙනක්.

කාරය තුල නිහඩතාවයකි .....

ඒ නිහඩ තාවය අතර තුර පාඨකය මා ඔබ අමතන්නම් කල යුත්තේ නිවරදිව ධර්මය අවබෝධ කර ගැනීමයි එයම සරන කොට ගන්න.මන් හිතන්නේ මොහොමඩ් කතා කරන්න යන්නේ අපි අහපු ඒ කතාව දැසට සවන් යොමු කරමු.

ඔයාලා වදින්නේ නිකම්ම නිකන් මැටි ගෝඩකටනේ ඒක කට හරි ඕනි විදිහට හදලා තියෙන්නේ...!

ඔහුගේ මුව තුල නැවත් සිනහ ‍රැල්ලක්.
මොහොමඩ් ඒ පිලිම මැටි විතරක් නෙවේ ඔහ හිත් පිත් නැති ගල් වලිනුත් කරලා තියෙන්නේ..ඒ පිලිමයට දත් නෑ හොඩ නෑ ඔ‍ටුනු නෑ වැඩිපුර අත්පා නෑ ඒ නිසා ඒක දැක්කාම බය හිතෙන්නේ නෑ.සාමාන්‍ය මිනිසෙක්මයි නමුත් කාම ආශාවක් හෝ වෙනත් කිසිම ආලයක් උපදින්නේ නෑ එකම දෙයයි හිත් පිත් නැති ගලින් කල පිලිමයක් ලග වුවත් ඔබට ශන්ත නිදහස් බවක් දැනෙයි හිතට සනයක් දැනෙයි.ඔබ සරණ යන්නේ දර්මය මිසක් ඒ පිලිමය නෙවේ.වන්දනා කරන්නේ නොපෙනෙන් දෙයක් නෙවේ කිසිම ඉල්ලිම නෑ.

නැවතත් කාරය තුල නිහඩියාවක්..දයාබර පාඨකය මා ඔබ අමතන් නම්..නැත අවශ්‍ය නැත් මා දැන් ලිපිය නිමා කරමි.

Read More

Recent Posts

"

15. පව් කරන තැනැත්තා මෙලොව දී ශෝක කරයි. පරලොව දී ශෝක කරයි. දෙලොව දීම ශෝක කරයි. තමා ගේ අපවිත්‍ර ක්‍රියාවන් දැක ඔහු ශෝක කරයි, බොහෝ සෙයින් ශෝකයට පත්වෙයි.

15. The evil-doer grieves here and hereafter; he grieves in both the worlds. He laments and is afflicted, recollecting his own impure deeds.

"

-ධම්ම පදය | Dammapadhaya