Saturday, December 6, 2014

මොලය පුකේ ඇති රජ්‍යය සේවකයා

මොලය පුකේ ඇති මිනිස්සු


දැන් සීටීබී බස් ඉක්මනට යනවා ඒසී වලට වඩා කතාවේ සත්‍ය විපරීමටත් හැකි ඉක්මනින් ගෙදර යා ගැනීමටත් අවැසි නිසා ලෙක්චර් එක අවසන් වූ විගස බොඩිමට ගොස්  බෑගයට ඇදුම් දෙක තුනක් ඔබාගෙන කොළඹ කො‍ටුවේ සීටීබී බස් නැවතුමට පැමිනියෙමු.ලංකාවේ සෑම තැනකම මෙන් මාමී සිනා සීසී ඇවිදී මාමා දෙස බලා සිටීමට කාලයක් නැත මාමී දැකලා දැකලා මේ දවස් වල  ඇති වෙලා.හැම මඟුලක්ම තියන එකේ මට හිතෙනවා පොදු වැසිකිලි පද්ධතියකුත් හදලා මාමි පොදු පැසිකිලි පද්ධතිය කියලා නම් කරන්න.වෙලාවට අපේ ඒ කාලේ වීර රජවරුන්ට ඔය ලෙඩේ තිබුනේ නැත්තේ නැත්නම් අද පි රුවන්වැලි සෑයට එහෙම කියන්න වෙන්නේ මහා දු‍ටුගැමුණු රුවැන්වැලි මහා සෑය,මහා දු‍ටුගැමුණු වටදාගය කියලා.හරි  ඒක වැඩක් නැ වටේ යන්නේ නැතිව කතාව කියන්නම් කෝ..
    රජයේ ආයතන කීවාව ගොඩාක් දෙනාට තියෙන්නේ මිහිරි මතකයක් නම් නෙවේ .ඒ ඒ තැන්වල අවශ්‍ය කාරණා  රාජකාරී කටයුතු කරගන්නට යෑමෙදී ඇතිවුන ඇතිවෙන පමාව කාර්‍යයේ ගුණාත්මක බවේ ගැටලු.ලොකුම ගැටලුව ඒකී රාජකාරී කටයුතුවල නියලෙන සේවකයන් තමන් කවුද යන්න අවබෝධයකින් කටයුතු නොකිරීම.

එහෙම කියන්න හේතු-
01.වේලාවට රාජකාරී ස්ථානයට වාර්ථා නොකීරීම.
02.රාජකාරිය කෙසේ වෙතත් තේ පානය හා දිවා ආහාරයට යහමින් කාලය ගත කිරීම.
03.පවුල් ප්‍රශ්ණ,ටෙලිනාට්‍ය පිලිබද සාගජ්ජා,දේශපාලන කතා,ඕපාදුප,කේලම් මේ සියල්ල මහත්මියන් මෙන්ම මහත්මයන්ද යහමින් කාලය මේ සඳහා යොදවයි.
04.බිල් පත්ගෙවීම,ෂොපින් කිරීමට ආදිය සඳහා කාලය යෙදීම.
05.රාජ්‍ය වාහන පෞද්ගලික භාවිතය සඳහා යොදා ගැනීම.

ආදී නා නා ප්‍රකාර කටයුතු සඳහා  මොවුන් සේවා කාලයද සම්පත් ද යොදවයි.බැරි වේලාවත් වේලාව ඉතිරි වුවොත් මොවුන් සේවය සඳහා ඒ කාලය යොදවයි.මොවුන් නමින් සම-හරක් ලෙස හදුන්වයි.එසේ නැත්නම් කලකන්නි පුතාලා දුවලා ලෙසඳ හැදින්විය හැක. රජයේ සේවකයකුට පඩි ලැබෙන්නේ කෙසේද යන්න පවා ඔවුන් නොදනී.ඔවුන් හිතාසිටින්නේ මාමි සාක්කුවෙන් ඇද ඔවුට දෙනවා යැයි කියායි.එහෙමත් නැතන්ම් මහබැංකුවේ අධිපතු මාසෙන් මාසෙට අච්චු ගසා මොවුනට දෙනවා යැයි සිතා ගෙන ඇත.ගෞරවණීය ගොවියාගේ සිට පාරේ යන සිඟමන් යදීන්නාද ඔවුන්ට පඩි ගෙවන බව් ඔවුන් නොදනී.වැස්සටවත් පාසලකට නොගිය එකා ගොඩ යන්නේ ද වැස්සටවත් පාසල් නොගොස් ඉහල තැන්වලට  ගිය අයවලුන්ගෙන්ය.ඔවුන් ඒ තැන් වලට යන්නේද මොලේ ඔලුවෙන් පහලට බැස්ස වුන්ට කොකා පෙන්නාය.තත්වය අන්න ඕකය.
         පාඨකය අප දැන් කො‍ටුව බස් තැවතුමට නැවත හැරෙමු.ලංකාවේ එකී නොකී විවිධ ප්‍රදේශවලින් විශාල පිරිසක් කො‍ටුවට ඇදී එයි ඒ ප්‍රවාහ පහසුකම සලසා ගැනීමටයි.පාරේ සිටින සිගමන් යදින්නාගේ සිටි යමක් කමක් ඇති උදවිය දක්වා එකී නොකී විශාල ජෛව විවිධත්වයක් ඔතන ඇති බැව් සියලු දෙනාම දනී.ඒ නිසාම මෙහි එක්වන මගීන්ගේ පහසුව උදෙසා විවිද සේවා  හැකි පමන සපයා දෙන්නට ලංගම කටයුතු යොදා ඇත ඒ රාජය සෙවකයන් යොදවාය එනම් ඒම ජීවිකාව නිසා ඔවුන් ජීවත් වෙයි දරුවන්ට කවයි භාර්යාව ජීවත් කරවයි කොටින්ම කීවොත් පඩි ලබන රජයේ සෙවකයන්.
ඉක්මනින් ගෙදර යාම සඳහා ලංගම බස් නැවතුමට ගිය අප හැකි ඉක්මනින් ගියේ එහි විමසීම් කාර්්‍යාලය අසලටයි ඒ මීලඟ මහනුවර දක්වා දිවෙන බස් රථය ගැන විස්තර දැන ගැනීමට.මා දන්නා පරීදී ලංගම බස් නැවතුමේ වීමසීම් සඳහා කාර්්‍යාල දෙකක් හෝ තුනක් ඇත.ඒ මගීන්ගේ පහ්සුව උදෙසායි.වීමසීම කාර්යාලය තුල මහ්ත්වරුන් දෙදෙනෙක්ද මහත්මියක් ද පෙනෙන්නට සිටි.මහත්මියගේ කනේ ජංගම දුරකතනයක් ඇය අනෙක් පස බලාගෙන එගි කතාවේ ගිලී මහත්වරුන් දෙදෙනා බර කතාවකි එකිනෙකාගේ මුහුණු දෙස බලාගෙන.එක් කවූලුවකට ගියද ඔහුගෙන් ප්‍රතිචාරයක් නැත අනක් කවූලුවද එසේමය.
" Excuse(එක්'ස්ක්යූස්z) මී අන්කල් ඊලඟ නුවරට බස් එක කීයටද එන්නේ."
ප්‍රතිචාරයක් නැත,
නැවත "Excuse(එක්'ස්ක්යූස්z) මී අන්කල් ඊලඟ නුවරට බස් එක කීයටද එන්නේ"..එවර ප්‍රතිචාරයක්

"ඇයි!! ඇයි!! මොකක්ද හදිස්සිය මෙතන කථාවක් පේන්නේ නැද්ද ..!!! තමුසෙලාට මැණ්න්ස් නැද්ද..!!!!.

(මැනස් කියන එක කිව්වේ හරියට ____ වගේ ).ඒ මහත්මයා එතන කරන්නේ කතා කර කර ඉන්න එක එයාට එකයි වැදගත් එයා කරන්න ඕනී රාජකාරිය නෙවේ.ඒ මහත්මයාගේ බෙල්ලෙන් අල්ලගෙන එයාට මැනස් උගන්වන්න හිතුනත් හරකෙක්ගේ තතවයට මටත් පැමිනීමට කිසිදු අවශයතාවක් හෝඅ ආසවක් නොමැති නිසා මා ඔහුට සිනාවකින් සංග්‍රහ කලා.
              ඇයි මචෝ මොකක්ද අවුල..
             "" ..අරු මෙහෙම කීවා නේ
වරෙන් යන්න ඕකට හොදට කියලා දිලා එන්න
එපා බන් වරෙන් යන්න ඔය හරකාගේ මොලේ පුකෙවත් තියනවා ද කියලා මට විස්වාසයක් නෑ
ඔය වගේ උන්ට කියලා අපේ කාලේ කන්න ඕනි නෑ..

ප.ලි.
මෙලෝ දෙයක් දන්නේ නැතිව කෙනෙක් ඇවිත් විමසුවත් මේ කාල කණ්ණින්ගේ වැඩ මෙහෙමය.

11 comments:

  1. ඇයි ඔක ඔච්චර වැදගත් විදියට ලිව්වේ ඔය පර බල්ලට අල්ලන් ගහන්න තිබ්බේ.යකෝ දන්නේ නැති අහිංසක මිනිහෙක් විස්තරයක් ඇහුවොත්

    ReplyDelete
  2. සිරාවට මාමිට පොදු වැසිකිලි පද්ධතියක් හදලා දෙන්න තියෙන්නේ.
    මොලේ නැති හැම එකාම ඔහෝම තම බන්

    ReplyDelete
  3. ඒක හැමතිස්සේ ම එහෙමයි කියලා හිතන්ඩ බෑ....කැපවීමෙන් රාජකාරි කරන රාජ්‍ය සේවකයෝ ඕන තරම් ඉන්නවා...ඒ හින්දා තමයි මේ තරමට වත් රාජ්‍ය සේවය පවතින්නේ....
    හොදම උදාහරණේ ඉස්කෝලේ ගුරුවරු.... ඒ මිනිස්සු හින්දා තමයි අපි අද මේ තැන් වල ඉන්නේ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඒ ඉස්සර රූපේ දැන් හැම එකාම වාසිය විතරයි

      Delete
    2. "මොවුන් නමින් සම-හරක් ලෙස හදුන්වයි."

      Delete
  4. ඒක මකුණයි ළමයෝ කන්නේ...............................

    හැම තැනම ඒක වගේ නැහැ මචං.....................

    අදයි මේ පැත්තට අාවේ.... දිගට ම ඒන්නම්............... බ්ලොගය අගෙයි.............

    ReplyDelete
    Replies
    1. පැමිණීමට ස්තූතියි...
      ඔව් හැම තැනම එක වගේ නෑ මේ වගේ හැසිරීම් වලින් තමන්ගේ උගත්කම තමා ප්‍රදර්ශණය කරන්නේ..

      Delete
  5. රජයේ සේවකයින්ගෙන් හොඳ සේවාවන් ලැබුණු අවස්ථා ගණන වැරදී අඩුපාඩු වෙච්ච අවස්ථා ගණනට වඩා සාපේක්ෂව ගොඩක් වැඩියි...

    ඒ අවස්ථා දෙක අතර පුදුම වෙනසක් තියෙනවා කියල මම අත්දැකලා තියෙනවා. සේවාව හොඳට දෙන මනුස්සයා එයාගේ සේවාව හොඳටම දෙනවා. නැති එකා හොඳටම නරකයි, ඒ වගේම එකම සේවා ස්ථානයේදීම මේ වර්ග දෙකම හමුවෙන්න ඉඩ ප්‍රස්තාව තියෙනවා.
    එතැනදී මට හිතෙන්නේ රාජ්‍ය සේවය සම්බන්ධව කතා කරනවට වඩා ප්‍රශ්නේ තියෙන්නේ අපේ මිනිස්සුන්ගේ ආකල්ප වල කියල මට හිතෙනවා.

    ReplyDelete
  6. බොහොමයක් රාජ්‍ය ආයතනවල තත්වෙ ඕක තමයි.. හැබැයි අතරින් පතර හොඳ නිළධාරීන් නැතුව නෙමෙයි... අදමයි මේ පැත්තෙ ආවේ...එල

    ReplyDelete
  7. අද තමයි මෙ පැත්තට අවෙ...ඔව් ඇත්ත රාජ්‍ය සේවෙ හොද පැත්තට වඩා නරක පැත්ත බර වැඩ්යී...රාජ්‍ය සෙවයට නිවැරදි ලෙස වැඩ කරන්න ආපු අයත් ...එ රාජකාරියවත් හරි ව්දිහට කරන්න ඉඩ දෙන්නෙ නැති ඇයො නිසා ..කලකිරීමකට පත්වෙල...රාජකරිය නිසි ලෙස කිරිම අත හැරල නෙ

    ReplyDelete
  8. අද තමයි මෙ පැත්තට අවෙ...ඔව් ඇත්ත රාජ්‍ය සේවෙ හොද පැත්තට වඩා නරක පැත්ත බර වැඩ්යී...රාජ්‍ය සෙවයට නිවැරදි ලෙස වැඩ කරන්න ආපු අයත් ...එ රාජකාරියවත් හරි ව්දිහට කරන්න ඉඩ දෙන්නෙ නැති ඇයො නිසා ..කලකිරීමකට පත්වෙල...රාජකරිය නිසි ලෙස කිරිම අත හැරල නෙ

    ReplyDelete

මගේ හයිය ඔය වචන කිහිපය.

Recent Posts

"

15. පව් කරන තැනැත්තා මෙලොව දී ශෝක කරයි. පරලොව දී ශෝක කරයි. දෙලොව දීම ශෝක කරයි. තමා ගේ අපවිත්‍ර ක්‍රියාවන් දැක ඔහු ශෝක කරයි, බොහෝ සෙයින් ශෝකයට පත්වෙයි.

15. The evil-doer grieves here and hereafter; he grieves in both the worlds. He laments and is afflicted, recollecting his own impure deeds.

"

-ධම්ම පදය | Dammapadhaya