Sunday, May 11, 2014

රුවෝ හැදීම සැපක් වන්නේ කොහොමද...?රාජ මාලිගාවෙ නැති සැප වනාන්තරේ තියෙන්නේ කොහොමද....? පට්ටපල් බොරුනේ මේ කියවෙන්නේ..දරුවෝ හැදීමෙන් සැපැක් ලැබෙනවා නම්  ඇයි පවුල් සංවිධාන සංගම් රටේ ගෑණු ටික එකතු වෙලා කුඩු පටම් නොකරන්නේ...දරුවෝ හැදීම සැපක් නම්  ඇයි පුංචි පවුල රත්තරන් කියන්නේ ඇයි..?දුප්පත් කම් නිසා උපත් පාලනය කරන්නේ යැයි සිතමු...හරි ඒ ප්‍රශ්නේ දුප්පත් මිනිස්සුන්ට නේ....ඇයි උතුරන්න සල්ලි තියන උන් උපත් පාලනය කරන්නේ..මොකක්ද ඇත්ත...දරුවෝ හැදීම කියන්නේ දුක් විදීම..දරුවෝ ගොඩාක් එක්ක කොහොමද නිදහසේ සෙක්ස් කරන්නේ..සරච්චන්ද්‍ර හරි ඔය කතාව ගොතාපු මොකා හරි ඇයි සුප්පා දේවිය ලවා දරුවෝ දෙන්නෙක් හැදුවේ..ඒක වෙන්න බෑ නේ..පවුල්  සංවිධානේ ශාඛාවක් කැලේ තිබුනා ද...උපත් පාලනය ගැන සිංහයා දැන සිටියා ද..දරුවෝ දෙන්නේක් හැදුවාට පස්සේ සිංහයාට නෂ්ටකාමෙ ද...මේ සේරම දේවල් සරච්චන්ද්‍ර කළේ පු‍ටුව ‍රැක ගන්ඩ..හැබැයි සරච්චන්ද්‍ර මාර ඉවක් තිබුණා....ඒ ඉව අල්ලලා කලේ කපටි කම්.. එක පරම්පරාවක් මැරෙනකොට අලුත් පරම්පරාවක් නැගිටිනවා කියන එක සරච්චන්ද්‍ර ගේ ඉවට අහු උනා...ඒ පරම්පරාවට හෙත්තු වුනොත් විතරි දිගටම පු‍ටුවේ ඉන්න පුලුවන් වෙන්නේ කියලා සරච්චන්ද්‍ර ගේ කපටි මොලේට තෙරුනා..ඒ හින්දා තමා සිංහභාහු ලවා ගල් ලෙන බිදලා දාන්නේ..අන්තිමට සිංහල සිංහබාහු ලවා මරන්නේ..අලුත් පරම්පරාව ඒ ඔස්සේ එක පැත්තකින් අල්ල ගන්නවා..අනෙක් පැත්තෙන් පණ අදින පරපුරත් බදා ගන්නවා....පොතේ ගුරා ව ගෙනැල්ලා කියවන්නේ කැත කතාවක්නේ...
"පුතු සෙනහේ පිතු හද තුළ ම මිස නැත පුතුන් හද තුළ ‍රැදෙන්නේ-ඇට ලුළට වැද ඇට මිදුලු මත් අරදා  සිට දුක් දෙයි නිබන්දා"
මේ කැත කතාව ඇතුලේ තියෙන  ඇත්ත විචාරකයෝ කියන සරච්චන්ද්‍ර ගේ පස්ස ලොවා ගෙන ජීවත් වෙච්ච උන් වත් වෙන උන් වත් විග්‍රහ කලේ නෑ...තව දෙයක් පැහැදිලි කරන්න ඕනෑ..ඒක තමයි..සුප්පාදේවි සිංහයා ව අත් හැර දාලා ගල් ලෙනෙන් පිට වීම..ඇයි පිට උණේ..පිට වුනේ දරුවෝ හින්දා  ද...නෑ...ඒ බොරු..පිට වෙන්න එක හෙතුවක් සිංහයා එක්ක සෙක්ස් ඉවරයි එහෙමත් නැත්නම් ඇතිවෙලා...සුප්පාදේවිය දන්නවා වනාන්තරයෙන් පිට වෙලා යන්නේ කොහේටද කියලා....ඒක පැහැදිලි වෙනවා යුව රජු දැක්ක  හැටියේම මිනිහත් එක්ක සෙට් වීමෙන්...ඇයි සෙට් වෙන්නේ....වෙට් වෙන්නේ සෙක්ස් නිසයි වස්තුව නිසයි..මං ඕක ඉගන ගත්තේ ගමේදීමයි...අපේ නෑනා අයියාට සැට් උනේ වතුව නිසා...අයියා ගියාම මට සෙට් උනේ සෙක්ස් නිසා...සුප්පාදේවි සිංහයාට බොක්කෙන් ආදරය කලා නං අඩු ගානේ මහණ වෙන්න එපායැ....මහණ වුනේ නෑ නේ..තේරෙනවා ද ඇත්ත මොකක් ද කියලාඅ..විචාරකයෝ කියන හැත්ත අවංකව ඕවා ගැන කතා  කලේ නෑ..ඇත්ත්ටම ඒ හැත්තට ඒකට හයියක් වත් දැනුමක් වත් තිබුනේ නෑ.. ඒ හැත්ත කළේ සරච්චන්ද්‍ර ම ලියලා දුන්න විචාරය කියන කුණු හරුපේ  දණ නමස්කාර කරලා අරගෙන ගිහින්  තලු මර මරා දෙසා බාන එකයි...තමුසෙලාට මන් කියන්නේ මෙචරයි..කකුල් දෙකෙන් හිටගන්න උවමනාව තියනවා නම්..ඉස්සෙල්ලා  පෙකෙණි වැල හොද අලුත් බේලේඩ් එකක් අරගෙන...හරි ද ...අලුත්ම බ්ලේඩ් එක අරගෙන ..මලකඩ තිබුනොත් පිට ගැස්ම තේරෙනවා නේ..එක සැරයෙන් කපලා දානවලා..

මේ අපූර්ව පොතකින් උපුටා ගත් කොටසකි "පරපුරක විස්තරය" එහි ග්‍රන්ථ නාමයයි කතෘ හිමිකම සරත් විජේසූරිය ගේයි.විජේසූරිය ග්‍රන්ථ කෙන්ද්‍රය නිකුත් කොට ඇති හරි අපූරුව තෙරුම් ඇති කියවන්නට වටිනා කෘතියක් කිව හැක.
කාලෙකින් ලිපියක් නොලීවත් මෙක අකුරු කොට පල කරන්නට සිතුවේ මෙහි අපූරත්වය නිසාමයි.තවත් ලිපියකින් හමුවෙමු.

스리랑카어 한 세대에 관한 설명 표지 이미지

8 comments:

  1. මොන මංගල්ලයක් ද බොල මේ ලියලා තියනවා නොතේරෙන්නම බොට තේරෙනවා ද මේක

    ReplyDelete
  2. මේ යන ආර්ථිකෙට ළමයි හැදුවොත් වහ කලා තමයි බන් මැරෙන්න වෙන්නේ.

    ලංකාවේ නිදහස්ම ෆෝරම් වෙබ් අඩවියේ බුද්ධිමතුන් අතරට ඔබත් එකතු වෙන්න

    ReplyDelete
    Replies
    1. නෑ නෑ ළම්යින්ටත් කවලා වහ කන්න වෙන්නේ

      Delete
  3. ඔය පොත් කෑලි දාන හක නවත්තහං.. මගුල..

    ReplyDelete
  4. මම හිතුව ජාතිවාදී අරගල කතාවකට අර අඳින්නේ කියලා. බැලුවම මේ පොතක්නෙ :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ජාතිවාද චීචී පිස්සුද මල්ලි :D

      Delete

මගේ හයිය ඔය වචන කිහිපය.

Recent Posts

"

15. පව් කරන තැනැත්තා මෙලොව දී ශෝක කරයි. පරලොව දී ශෝක කරයි. දෙලොව දීම ශෝක කරයි. තමා ගේ අපවිත්‍ර ක්‍රියාවන් දැක ඔහු ශෝක කරයි, බොහෝ සෙයින් ශෝකයට පත්වෙයි.

15. The evil-doer grieves here and hereafter; he grieves in both the worlds. He laments and is afflicted, recollecting his own impure deeds.

"

-ධම්ම පදය | Dammapadhaya