Tuesday, September 20, 2016

අතීත මතකයක පහර



ලැප් එක අරගෙන මෙන්න මේ කියන තැනට නැ කියන තැනට ඇත්තටම කීවොත් මන් මේ දැනටමත් ඉන්න තැනට ආවාම දෙයක් සිද්ද වෙනවා.අතරමන් කරපු අසාධාරණයට ලක් කරපු දුර කාන්තාරයක හැර දමා අපු මතකයක් ඇවිත් පහර දෙන්න පටන් ගන්නවා වගේ ඒක අමුතු හැගීමක් අතීතයෙන් ඇවිත් ඒ මතකය ගහන්න පටන් ගද්දී වර්ථමානයේ ඉදන් ඒ වෙනුවෙන් කරන්න පුලුවන් මොනවා ද කියලා හිතන්න පටන් ගන්නවා නැත්නම් ඇයි ඒක දැන් කරන්න බැරි කියලා හිතනවා හිත හිත ඉන්න ඈතට යන හිතට කතා කරලා ඔහොම නැවතියන් කියන්නට හිතෙන එහෙම කලාම නැවතිලා හිත ඇයි කියලා අහන්නේ නෑ.ඔව් කියනවා ඒ වෙලාවට උත්තර දෙන්න මන් ගාව උත්තරයක් නෑ ඒ ඇයි කියලා හිතන්න ගියාමවිප්ලව කරන්න හිතෙනවා නෑ මා එක්ක ඔව් ඒක විප්ලවයක් .පාඨකය කැම්පස් එක්ක කැන්ටිමක මේසයක් උඩට වෙලා මන් ඔහේ මේ ලියන්නට උත්සහ කරන්නේ බ්ලොග් එකට වචනයක්.සරසවියක නිදහස වැඩි වන්නට ඕනෑය නැත් නම් නැත්තනටම නැතිවන්න ඕනාය.ඒ අන්ත දෙකේ කුමන අන්තයක මා ජීවත් වනවා ද යන්න මට ගැටලුවක්ව පවති.
       නිදහස් මානසිකත්වයක සංකල්පීය සම්ප්‍රධාය චාරීත්‍ර සම්මුතීන් පිලිගැනීම් හා වගකීම් පුද්ගලයා එක් අන්තකටකට ඇද දමා සිර කරනවාට සැකයක් නැත නැත් නම් විද්‍යාර්ථිකයකු තුල නිදහසේ ප්‍රතිවිපාක දක්නට තිබිය යුතුය.නමුත් නොසිතන්න කොහේ හෝ අහුමුල්ලක ලිංගිකව හැසිර බඩට වදා ගන්න අවජාතකයකු පිලිබඳ කරන කතාවක් නොව  ගබ්සාවක් ගැනද නොව නමුත් එය උපත් පාලන කොපුවක මානසිකත්වයක් වත් තිබිය යූතුය.
      චින්තන රටාව නව නිගමන වලට එළඹීම නම් එය පෙරට වඩා සාර්ථක විය යුතුයි.මන්ද අතීතය නැවත පැමින ඔබෙන් ප්‍රශ්ණ කරයි නම් නුඹ සිටින්නේ අතීතයට වඩා පහල මට්ටමකයි.කාල පරාසයන් දෙකක් තුස සිද්ධ කරනා වූ චින්තන මට්ටමක් හෝ ක්‍රියාකාරී මට්ටමක් අතර ගලපාගැනීමක්  එම මොහොත කාලයකට බාර කරයි.පාඨකයන් කියවමින් සිටින විටද මන් නුබේ කාලය උදුරාගෙන නුඹ ලවා මා මේ ලියන දේ කියවයි  ද පාඨකය ඔබට එයට ඉදිරිපත් විය හැක.කෙසෙද නුඹ නොලියා ඉන්නේ සහ කෙසේ ද නුඹ ලියන්නේ.ආර්මාර්ථකාමී වන්නේ අන්න ඒ විටයි පාඨකය.බොරු කාරුනික කමක් පෙන්වා ඔබට හොද විය හැක නමුත් ඊට වඩා අවංක වී නරක මනුස්සයකු වී සිටීම රසවත් හරයකි.

6 comments:

  1. කැම්පස් අයට විප්ලව කරන්න හිතෙන්නේ එයාල යථාර්ථය කියන්නේ ෆිල්ම් එකක් නාට්ටියක් වගේ දකින දෙයක් විතරයි..එයාල විස්වාස කරනවා දකින‍දේ වෙනස් කල හැකියි කියලා..හරියට ඔබ නාට්ටියක් බලන විට බීම කෑන් එකකින් ගැහුවොත් නලුවාට එතැනදී වෙනසක් වෙනවා..නමුත් සාමාන්‍ය සමාජය එහෙම නෙමෙයි..

    ReplyDelete
    Replies
    1. විස්වාස කරනවා තිබිය යුත්තේ වචනාවබෝධයක් පමණයි කියා

      Delete
  2. පරිමාව කොතනද යන්න අවබෝධකක් තියන එක වටිනවා.මනුෂයෙක් විදියට ජීවත් වෙද්දි

    ReplyDelete
  3. //ලැප් එක අරගෙන මෙන්න මේ කියන තැනට නැ කියන තැනට ඇත්තටම කීවොත් මන් මේ දැනටමත් ඉන්න තැනට ආවාම දෙයක් සිද්ද වෙනවා//

    මහත්තයෝ ගංජා ගහනකොට පරිස්සමෙන්. ගංජා මතය වැඩිවුනාම තමයි මේ වගේ අගක් මුලක් නැති වාක්‍ය ලියවෙන්නේ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. කියන්න ආඩම්බරයි මහත්තයෝ ගංජා ගහලා නම් ලියවුනු පෝස්‍ටු එකක් වත් මේ බ්ලොග් එකේ නෑ

      Delete
  4. //පාඨකය.බොරු කාරුනික කමක් පෙන්වා ඔබට හොද විය හැක නමුත් ඊට වඩා අවංක වී නරක මනුස්සයකු වී සිටීම රසවත් හරයකි.//


    මීට වඩා සරලව ඔබේ අදහස පාඨකයාට කිවොත් බැරි වෙන එකක් නැ සමහර විට...

    ReplyDelete

මගේ හයිය ඔය වචන කිහිපය.

Recent Posts

"

15. පව් කරන තැනැත්තා මෙලොව දී ශෝක කරයි. පරලොව දී ශෝක කරයි. දෙලොව දීම ශෝක කරයි. තමා ගේ අපවිත්‍ර ක්‍රියාවන් දැක ඔහු ශෝක කරයි, බොහෝ සෙයින් ශෝකයට පත්වෙයි.

15. The evil-doer grieves here and hereafter; he grieves in both the worlds. He laments and is afflicted, recollecting his own impure deeds.

"

-ධම්ම පදය | Dammapadhaya