Sunday, May 18, 2014

කෙල්ලෙක්ගේ ප්‍රශ්ණයක් ද?

මා චිත්‍රයක් පාට කරයි.මාගේ මැණියන් කාමරයට පැමිනෙන්නේ



ලොක්කා ....
ඇයියී....
මොකද කරන්නේ....
අයියෝ අම්මා බොරු ප්‍රශ්ණ අහන්න එපා..මොකක්ද අවුල මල්ලි පාඩම් කරන්නේ නෑ ගිහින් පොඩ්ඩක් බලන්න කියලාද?..වැඩක් නෑ නේ අම්මා දන්නවානේ ඉතින් මන් ඔතනට මැදිහත් වුනොත් අම්මාගේ ලේ අවුස්සන එක විතරයි ..මන් කාලෙකින් පැ‍රැක්ටිස් කරලත් නෑ අනිවා ඔතන ගැ‍ටුමක් උනොත් මට විශාල වශයෙන් හානි වෙන්න පුලුවන්...
ඒ බව නම් පේනවා ..අන්න බත් බෙදලා කාලා  ඉන්න..
(නිහඩතාවක්)
ඒක නෙවේ මොකක් හරි ප්‍රශ්ණයක් ද?
පිස්සුද අම්මා මේ වගේ නිදහස් චින්තන මානසිකත්වයක් තියන් ඉන්න කොල්ලෙකුට ඔහොම චෝදනා කරනවා ද..
නෑ එහෙනම් පිස්සුද? බලනවා මේ කාමරේ හැටි මේකේ ඉන්න කෙනෙක්ට හැදෙන්නේ හොයා ගන්න බැරි ලෙඩක්..
එක්කෝ උදෙන්ම නැගිටින්න ඕනි මට මේවා අස්කරලා දාන්න...
අපිලිවෙල තමා මගේ පිලිවෙල ඕක කියලා තියෙන්නේ මහා දාර්ශනික මහේෂ් නම් පොරක් නේ...
අනේ ලොක්කා මොකද වෙලා තියෙන්නේ ආ..
බලනවා දැන් මේ පාට එක්ක සතියක් විතර ඉදල අහපවු පටන් ගත්තා නේ...
දැන් වෙසක් කූඩු හදලා ඉවර උනාම මන් හිතුවේ මනුස්සයෙක් වගේ ඉදී කියලා..දැන්..
හෝ හෝ මදක් සිටින්න මවු තුමිය මනුස්සක් වීම හා වෙසක් කූඩුව අතර සබදතාව කුමක් ද?
අනේ ලොක්කා පොඩි කාලේ වගේ  ගැහුවා  නම් හැදෙයි ..
යනවා ටවුන් එකට ගිහින් ඔය කොන්ඩෙයි ‍රැවුලයි කපලා හෙම්බිරිස්සාවට බෙහෙත් ටිකක්කුත් අරන් එනවා නැත්නම් මන් එපැයි අප්පචි ගෙන් මේවට බැනුම් අහන්න..
අඩුම තරමේ මේ කාමරය අස් කර ගන්නවා ඒකට උවමනාවක් නෑ නේ..
දැන් කාලයක් ෆොටෝ ගැහුවා නේද...
 දැන් මොකද සතියක් ‍ෆිල්ම් බලනවා තවත් සතියක් මේ මගුල දාගෙන ඒක ඉස්සරහ දවසම ඉදගෙන ඉන්නවා හරි හොදයි..
දැන් අර කැලෙයි මේ කැලෙයි අර කන්දයි මේ කන්දයි නැගලා ඉවරද පටන් ගත්තාම එක දිගට ඒවා..
පොතක් කියවන්න ගත්තාම එක දිගට ඒක...
දැන් ඩිග්‍රී එකේ වැඩ ඉවරද ඔහොම පොතක් පතක් අල්ලන් නැතිව පිනට ඩ්ග්‍රී දෙනව කියලා හිතුව ද ඒලෙවල් ඕලෙවල් වගේ පාඩම් නොකර ලියන්නද හිතාගෙන ඉන්නේ ආ..
අනේ මන්දා මේ ළමයින්ට මොනවා වෙනවා ද කියලා දැන් ඔය චිත්‍ර ඇදලා මොනවා කරන්න ද හිතන් ඉන්නේ..
නෑ අම්මා මන් මේ බැලුවේ මේ මට ආවේනික පාට ටිකක් හදාගෙන ඒ පාට වලින්ම එක චිත්‍ර ටිකක් අදින්න එක මරුවට තියෙයි නේ ද?අදින්න නම් අමාරුයි හැබැයි ට්‍රයි එකක් දැම්මොත් අවුරුදු පහක් අල්ලන් නතිව හිටිය එක අල්ල ගන්න පුලුවන් වෙයි..
(නිහඩතාවයක්)
ආ අම්මා ජනක අයියා කතා කලා අපේ පරණ බාල දක්ෂ ටීම් එක එකතු වෙලා කෑම්ප් එක කරන්න..
මේ මොකක්ද කෙල්ලෙක්ගේ ප්‍රශ්ණයක් වත් තියනවා ද?
මා සිනා සේ
අන්න අප්පචී එනවා...
නෑ..අම්මා ත්‍රී වීල් එක්කට කෝල් එකක් දෙන්න මන් ටක් ගාලා ඇදගෙන ටවුන් ගිහින් එන්නම් නැත්නම් අම්ම එපෑය බැනුම් අහන්න..
මන් කියන්නේ නෑ ඉතින්..



Post by Mahesh B. Dahanayaka.

අලුතින්

මගේ පිලිවෙල


නැවත සිතුවමට මා සිත් ගත්තෙමි මා අවුරුදු පහකට පසුව ඇන්දෙමි මා අසාර්ථකය නමුදු මා සිතට දැනෙන සැහැල්ලුව අම්මාට කෙසේ කියන්න ද?
කොඩින් එකකින් ලබන සතුට
පොතක් කියවනකොට දැනෙන නිදහස
කන්දක් නැන්ගාම තියන නිදහස මේ මන් කරන් කරන හැම දේකින්ම මට දැනෙන දේ කොහොමද අම්මේ මන් කියනේ
Read More

Thursday, May 15, 2014

කැමතිනම් කියවන්න "හෙන ආතල් ඕයි" වෙසක්

ඊයේ හතර හමාර පහ වන විට පාන් කියා ගන්නට බැරි තරම් මහන්සිය කරන්නට දෙයක් නැත නංගි අලවා තිබූ නෙලුම් මල හා අටපට්ටම් ටිකට විදුලි ආලෝකය පැය බාගයක් ඇතුලත් නිම කර නැවත බෝධිය අසලට දිව්වෙමි තින්න ගා අවසානයේ බුදු කුටිය සෝදා අවසානය පහන් වැටවල් දෙකක් ද සාදා අවසන්ය දැන් කොඩිවැල් ටිකද එල්වා අවසන්ය කූඩුවේ විදුලි ආලෝක සැපයුම් ද සපයා අවසන්ය.

වෙලාව සවස හය පසුවී විනාඩි කිහිපයක් ගතවී අවසන්ය ජංගමය නද දේ

හෙලෝ ලොකා කියපන්
මචං පොඩි ලල් එකක් සෙට් කර ගත්ත ලොරියක් හයර් කරා නුවර වටේ ලොරියක ඇවිදිමු බන් පට්ට ලල් එකනේ
එල එල මන් එන්නම්

අද නම් මහා පුදුම දවසකි තීරණ ගැනීමට සිදුවන්නේ ගෙඩි පිටිනි.කුඩුව අතෑර දමා  දැන් අවිදින්නට යා යුතුය.මචං ගාමිණී මන් යන්නම් බන් වැඩ ටික හරිනේ එහෙනම් උබලා වැඩේ නියමට කරපන් ආ..
එල මචෝ අවුලක් නෑ

විගසින් නාගෙන ඇදුමක් දමා යන්නට සැරසුනෙමි.
 "පෝය දවසටවත් සුදු ඇදන් ගියා නම් නරකද"අම්මා කමෙන්ට් කලාය.

දුවගෙන ගියෙමි සෙට් එකේ සියල්ලන්ම පැමිණ අවසන්ය පැදුරක් ද වාදන් භාන්ඩ වලින්ද ලොරිය සර්ව සම්පූර්ණ වී තිබුනි.

මයියංගන නුවර මාර්ගයේ පල්ලෙහා පාර හෙවත් කුණ්ඩසාල පාර දන්සැල් පුරවරයකි බස් හෝල්ට් එකෙන් එකට දන්සැල්ය.අපේ උන් දන්සල් බුක්ති නොවිද දන්සල් දර්ශණ වලින් ඇස් පුර වාගෙන ගියෝය.සෙනරත්වල කොල්ලෙක් ඇවිත් සිටියාය ඌ සිංදු ලෝකයකි ලවුඩ්ස්පීකරයකි නන්ස්ටොප් කටකි..එලය ඌ තනියම හෝ සිංදු කියයි.

 බලගෝල්ල අසලදී ආචර්ය්‍යක් සිදු විය ලොරියට කඩල මලු දන්සලක් වැස්සාය රිසි සේ එය බුක්ති විදින විට ඊලග හෝල්ස් එකෙන් සව් පිලි ගැන්විය  එසේ නානාප්‍රකාරයෙන් කුඩා කුඩා ආහාර බුක්ති විද ගෙන පල්ල කැලේ කෑම්ප් එක අසලට යන විට එතන පොෂ් අක්කලා ටිකක සැදෑ සිතින් රොටී දන්සලක් දෙමින් සිටියාය.පලමු වරට  ලොරියෙන් බැස ගත්තෙමු.

පෝලිමේ සිටින අතර තුර සම්පතයාට ආත්ල්ය ඌ පෝලිම් පැන්නාය  පාර දෙසට අත් දික්කරමින් මූ වාහන වලට ආරාධනා කොට පෝලීම දික් ගස්සයි අක්කලා පවු නිසා ඌ ඒ උදව්ව කලාය.
නරියාගේ පජාත කටහඩ අවදි විය ඔන්න බලපන් මන් ගාවින්  දන්සල ඉවර වෙනවා..
කරුමයකි මන් යන විට අවසාන රොටිය ඉවරය..
"අයියෝ අක්කේ ඔයාගෙන් රොටියක් ගන්නමයි ආවේ..
එහෙනම් ඉන්න කොෆී බීලා යන්න...
බෑ රොටීම ඕනි..
මල්ලිලා ලකීනේ තව රොටී පක් විතර තියනවා"

පස්වෙනියා නරියා ය උගේ හැකර කට හරිය  මල්ලි මන් ලුණු මිරිස් ගොඩාක් දාලා දෙන්නම් එකයි තියෙන්නේ ශෙයා කරන් කන්න හොදේ..
ශේයා කරන්නම් මොකක්ද අක්කා ෆෙස්බුක් අයිඩී එක...
විගහින් අප එතනින් චුත වුයෙමු..
අපේ බාගයකට රොටී නැතය හැම එකාම නරියාට ජාතිය මතක් කරන අතර අපි අක්කාගේ උපදෙස් පිළිපදින දරුවන් වශයෙන් රොටී ශෙයා කරන් කෑවෙමු.

තවත් නූල්ඩස් දන්සලකි කපල් එකක්  බයික් එක නවත්වා පැත්තක සිට හොදින් වලදයි..
අපේ කටවල් මහා වාචාලය"අක්කයි අයියයි හොදට කන්න ඕනි හොදේ" උන්ට මල පැන්නාය අපේ ඩ්‍රයිවර් කාරයා හොදය අපි බෙරුනි.
ඉදිරියෙන් පොලිස් ආරක්ෂාවය ගාඩ් එක පිටින්  අපි ගමන් කලෙමු ජීප් එක හැම ඉරක්ම කපයි අද වෙසක් නිසා විය යුතුයි.
පොඩ්ඩක් අවුල්ය පොලීස් මහත්තයා රාජකාරී රථයෙන් පවුලට වෙසක් පන්වයි.පිටිපස්සා සීස් එකේ දුවයි පුතයි අම්මා ඉස්සරහින්ය.
දුවගේ වයස 21යි 23 අතර විය යුතුයි ඒ අපේ උන්ගේ නිගමනයන්ය .

එය අහවරය අපි බෙලිමල් දන්සලක් පසු කරමින් සිටියෙමු පුදුමයකි බයික් කපල් එක එතනය අපේ කටවල් හොදය "අඩෝ උබලට කන්න නැද්ද හැම දන්සලකින්ම කන්නේ"කොල්ලාට මල පැන්නය "ඔව ඇයි..." මොනවා කීවාදැන් දන් නැත් දැන් අපෙ උන්ට බෙලි මල් බොන්න ඕනෑය.වාහනය නවතා බැස්සෙමු අරු කෑ ගැහුවේ අපි දැන ගත්තොත් උ අනිවා අපිට නෙලනවාය"
අපි හෙන ක්‍රියේටිව්ය..
අඩෝ බලපන් අර ලොරියක ගිය උන් කිසිම හැදියාවක් නැති උන්..බයික් කපල් එක පසු කරමින් යමින් සිටින අවස්ථාවේ අපෙ උන්ගේ කතා බහය..
ආ මල්ලිලා උන් උබලාටත් සද්දේ දැම්මාද පොර අපෙන් අසයි.අපි අපිටම බනියි ඔව් අයියා කිසි කමකට නෑ මොකුන්ද දනේ නෑ..

තැන්නේ කුබුර රීජන්සි හෝඅටල අසල කපල් එකකි අහපපු කටවල් ක්‍රියාත්මක වේ.."අයියා අයියා ඔයා අක්කා හොරෙන් අපි දිහා බලනවා"

එල ‍ෆිට් තමා මල්ලි........
ඌ එල කොල්ලෙකි අපි කර විය

තැන්නේ කුබුර මුස්ලිම් පල්ලිය අසල බ්ලොක් එකය අපේ උන්ගේ කටවල් ගායනයට කැමතිය මුස්ලිම් කාන්තාවන් අට දෙනෙක් පමන පල්ලිය අසල සිට ගෙන සිටී
අපි ගයන්නට පටන් ගතෙමු..
බුදුනේ............... කාන්තා මූණු ලාවට අදුරු පැහැ ගැනීගෙන එන්නේ ය
ජේසූනේ..........මුලු පලාතම  දෙදර වමින් අපි කෑ ගැසුවෙමි.කාන්තාවන් වික්ෂිප්තය
අල්ලලා.............................................................ගැහුණු අය එකිකෙකා මුමුනයි මූණවල් වැහි වලා කුලු මෙන් බර ය
දෙවියනි.....................සියලු දෙනා සිනා සෙයි ඔවුන්ට සතු‍ටුය අපි ගැයුවෙමු ලොරිය ඉදිරියට ඇදෙයි

තවත් කතා බොහොමයකි.දැන් සියල්ලන්ටමය බඩගිනිය සුලු කෑම වලින් පුරවන්නට පුලුවන් බටවල් අපිට නැත දැන් බත් අවශය මොහොතයි බත් දන්සැල් පසු කෙලෙමු නොකෑ ආවේ මහ ඇමතිගේ දන්සලටයි.දන්සල ලොකුය  ඒත් දෙන්නේ හෙට ය අපි හෙන පවුය දැන් ඊලග දවසේ දෙක වෙනකම්  ඉන්නටද අපි නෞවර වැව වටේ ගියෙමු..නැවත ලොරිය නැග ක‍ටුගස්තොට පාර දියේ ගමන් ගතෙමු සියල්ලන් හාමත්වය දැන් බඩගිනිය..

එලය ක‍ටුගස්තොටට ලංවත්ම නූල්ඩස් දන්සලකි ..
මූසලයා කට ඇරියාය ඕන් බලපල්ලා මන් ගාවින් මේ දන්සලත් ඉවරයි..
කරුමක් කාරයා හරිය ඉස්සරහින්ම හිටියෙත් නරියාය බඩට පයින් ගැහුවා වගේය නරියා ගාවින් දන්සල ඉවරය අපි සෙට් එකේ බඩ ගින්නට දැන්  මූ කාගෙන කාගෙන යන්න තරම් තරහය..

මල්ලියා විනාඩි පහක් ඉන්න දෙන්නම් බඩු මෙචර පෝලිමේ ආපු එකේ විනාඩි පහක් සිටින්නට අපි තීරණය කලෙමු.නූල්ඩස් කෑවෙමු ....
එකෙක් තව අපූර්ව කතාවක් කීවාය් අඩෝ ගෙදර ගිහිල්ලා චෙක් කරලා බලපල්ලා මේක හලාල් දන්සලක්
නෑ.... සෙට් එකටම කියවිනි

දැන් නම් කන්නත් බැරිය නමුත් ක‍ටුගස්තොට බත් දැන්සල මග හැරිය නොහැක පොලිමේ කට්ට කාගෙන සිට  බත් කෑවෙමු චට්නි පරීප්පු හා බ‍ටු මෝජූ රෑ දොලහට පමණ හොදින් දිරවන්නට දා ගත්තෙමු..ඊලග විදියේද බත් දන්සලක් ය බඩ බහිනකම් ඒකේ පෝලිමේ සිටගෙන සිටියෙමු බඩවල් බැස්ස පසු පෝලිමෙන් ඉවත් වුනෙමු අපිට පිස්සුය..
පාලම උඩ පෝලිමට වාඩිවී අයිස් ක්‍රීම් දන්සල දෙස බලා සිටියෙමු.

නැවත් ලොරිය නැග නන්ස්ටොප් පාරක් දාගෙන ආවෙමු..එක් වරම මහින්ද්‍රා පොඩි ලොරියක් අපිව පාස් කරන් ගියේය..අපි අපේ ඩ්‍රයිවර් ෆෝම් කලෙමු අපේ පොරද අතෑරියේ නැත දෙන්නා තරගෙටය  අපි ගායන ඈතෑර දමා කැ ගසමින් වැඩේට සපෝට්ය...අපි ඒඅ  පොරව පහු කලෙමු..දැන් ගේම එලටම යන්නේය අපි පාරේ වාහනද ඉවත් කරමින් ගේම එලටම කරන් ගියාය අරූගේ මහින්ද්‍රා ලොරිය පට්ටය ඌ පස්සෙන්මය පුදුමයකි කාර් එකක් වැඩේ  දෙල් කලාය පොර අපි ව පාස් කොට තොරණ අසලින් නැවත්වීය. අපි බැස ඩ්‍රයිවර් අයියාට සුභ පැතුම් එක්කලාය...
   තොරණ අසල සල්පිලකි මධයම රාත්‍රීයත් පසුවී තිබෙන නිසා කට්ටිය අඩුය
අපේ කට්වල් ශෝක්ය සල්පිලේ ඊලග භාන්ඩය "වතුසුද්ද බට් මල් පැලයකි"
නිවේදකයා මී පැණ් සේ මල් පැලය මාකට් කරයි..ඔහු කන්තාවන්ට මල් පැලයට ලංසු තැබීම ට ආරාධනා කලාය..
අපේ එකෙක්ගේ කට ඉස්සර විය අංකල් ඕක හරියන්නේ නෑ දැන් කාලේ අය හදන්නේ රෝස පැල..මුලු මා සෙනගක් ඉදිරියේ  නිවේදකයා අපේ එකෙක් කර කලාය..
අරි තරුණ මහත්තයෝ අපි එහෙනම් මේ ජොග්ගුව ට ලංසු තියමු..නිවේදක තැන වැඩේ අතෑරියේ නැත..
මචං රුපියල් අටක් තියනවා මන් ගාව පාකී කීවාය..
මටද ලොස් නැත රුපියල් අටාටායියී...
නිවේදක තෙමෝට සරමේ ගියා වැනිය කරන්නට දෙයක් නැත රුපියල් අටයී..ඈවරායීයී.......
රුපියල් අටයී දේඈවරයීයි...

කවුරුත් නැද්ද ජොග්ගුවක් ඕනි කෙනෙක්...
එක ගුණ මකුවෙක් රුපියල් විස්සයි කීවාය..
අපි රුපියල් විසි එකයි සත් පනහයි කීවාය..
අපිට ජොග්ගුවෙන් මොනා කරන්නද බන් යමල්ලා දැන් රෑ වෙලා ලොකා කීවාය..
වැඩේ අතැර දැම්මාය එකෙක් පනහකට ජොග්ගුව ලංසු ජගග්‍රහණය කලාය...

ලොරියේ නැග ගෙදර ආවෙමු..දැන් ඇතිය අද සිරිපා අනුරුව බලන්නට යන්නට ඕනෑය එහෙනම් මන් ගියා..
Read More

Wednesday, May 14, 2014

මා සමඟ දින කිහිපයක්

අදත් මහා වාසනාවන්ත දිනයක් නොවෙමි කොහොමත් මගේ හැම දිනයක්ම එහෙමය උදේ පාන්දර 7 පසුවී නැගිටගතෙමි.උදේ පන්දර නැගිට්ටේ බේබද්දකු විලසින මා වැනි එක්කුට .... ටිවී සීරියස් තොගයක් එක් දිගට බැලුවෙමි  නිදන්නට පෙර තවත්  පොතක්ද සෙට් විය හැම මගුලක්ම පැත්තකට විසි කර දමා එය කියවීය.මා නිදා ගත්තේ පැයක් ද පැය දෙකක්ද නැත්නම් පැය බාගයක්දැයි මා නොදනි.
උදේ පන්දර නැගිට ජංගමය සෙවිය මේ මගුල නැතය රෙද්ද අනික් ඇහැද අවදි කර බැලුවෙමි කොට්ට අස්සේ නැත ඇදේ කිසිම තැනක නැත ඇද වටේ කිසිම තැනක නොමැත.බන්දුල පද්ම කුමාරයාගේ නෑ නෑ ඒ උත්තම මහතාගේ කටහඩ ඇහෙන්නේ වෙලාව අනිවාරයෙන් 6.30 හා 7.30 අතර විය යුතුය.නැගිට ගෙන යන්නට ලැස්ති විය යුතුයි නැත්නම් අම්මා බණ ආරම්භ කරනු නියතය.
මොකාද යකෝ අදින චිත්‍රය උඩින් ෆෝන් එක තිබ්බ එකා වෙන මොකාද ඒ මන් තුමාම වෙන්නට ඇත.
මා හෙන දක්ශය දේ 8 පසුවී ටික වේලාවකින් මා බස් රථයේ අසුනයකය.ජංගමය ගෙන කැලැන්ඩරය පරීක්ශා කරන්නට සිත්වූයේ වෙසක් කූඩුවක් සාදන දිනය තීරණය කර ගැනීමටය නොදකින් කාලකන්නි කම මට මොකක් හෝ පටලැවිල්ලක් සිදුවී හමාරය තව දවස් දෙකකින් වෙසක්ය අය මොන රෙද්දේ කූඩු හදන්නට ද?
ආය වෙලාවක් එන්නේ නැත මහා කරුමයක්ය.
ගිය සතියේ ටීවී සීරියස් මාව මුලා කොට තිබේ.ලොලා උණ බට වලින් කවදාවත් කූඩුවක් සාදා නැතැයි කී විට මෙවර විවිද කූඩු වර්ග කිහිපයක් සාදන හැටි බොලොගයේ ඉදිරිපත් කරන්නට සිතා සිටියෙමි. එය හරියට හැමදාම ලෙක්චර් එක අවසානයේ අද පාඩම් කරනවා යැයි හැගීම මෙන් බොදවී අවසන්ය දැන් ඊලග වෙසක් එක ගැනවත් සිතිය යුතුය.පාඨකය එයත් කරන්නට බැරිය කන්තාවකගේ දුක දන්නේ කාන්තාවක්මය  කාන්තාවන් සිටි අසුන් කිහිපයක් පසු කරමින් දරුවෙක් වඩාගත් මවක් පි‍ටුපසට එයි...එකදු කන්තවක් වත් එය නොදු‍ටු බව මට විස්වාසය නැත්නම් එසේ ආසනය නොදී ඉන්නේ නැත.පාඨකය මන් නැගිටිමි.

2014.05.13 නැත දිනය වැරදිය 13වන දිනය ගැන ලියන්නට යන මේ වෙලාව 14 දිනයේ පාන්දර 3ට ආසන්නය මේ 14 වන් දිනයේ හිමිදිරිය පාන්දරයි.
අදත් වෙනසක් නැත ඊයේ මේ  පොස්‍ටුවේ කුරු‍ටු ගෑවා විතරය වැඩ ඉවර කලේ නැත කොටින්ම කීවොත් ලියන්නට සුන්දර දෙයක් නැත.අදත් මැත්ස් සහ ජාව පමණකි හාඩ්වෙයා වෙනුවට අපි එකතුව කාඩ් සෙල්ලම් කලෙමු.අපි වෙසක් කූඩුවක් හදමු මචං .. "තොට පිස්සුද පාඩුවේ හිටපන් අර හතලිහක්  ද කොහේදෝ හදන්නේ අපි එකක් හදලා මගුලක් කරන්න ද?"
ඒකත් ඇත්තය පාඩුවේ කාඩ් සෙල්ලම් කලෙමි.
සවස දන්සැල වෙනුවෙන් කට්ටිය කොඩි දමයි.අපි කාලකන්නියන් සේ එදස බලා සිට ආවෙමු..
"මෙසේ බලු වැඩ කරන්නට නරකය හෙට උදෑසනම පැමින දන්සල වෙනුවෙන් යමක් කල යුතුය" ඒ මාගේ සිතුවිල්ලයි.
කිහිප දෙනෙක් රුපියල් 100කට වෙසක් කූඩුවක් මිලදි ගත් නමුත් දන්නා කාලයේ සිට මා සැදු වෙසක් කූඩුව මෙවරද මා සැදිය යුතුය.මාගේ චින්තනයට ප්ලාස්ටික් වීමට දිය යුතු නොවේ මාගේ හැකියාව වෙසක් ලෙස මාකට් එක්කට අසු විය යුතු නොවේ මාගේ කාර්ය්‍ය බහුලත්වය වෙසක් ලෙස මාකට් වීමට දිය යුතු නොවේ..
අද රාත්‍රියේ වෙසක්කූඩුවක් සෑදිය යුතුය.එවිට හෙට උදෑසන මල්ලීට අලවන්නට දී දන්සලට උදව් කිරිමට යා හැක..
ගෙදර පැමිණි විගස අප්පචි ගෙනවිත් තිබු උණ බට කැබැල්ලෙන් නෙලුම් පොහොට්‍ටුවක් සැදුවෙමි.
බල්බ් වැල් ටික ද  සැකසුවෙමි දැන් පාන්දරය අද වෙසක් ය.සියල්ල නිමකොට මේ සටහන තැබුවෙමි දැන් මා නින්දට යා යුතුයි.

අද 14 වන දිනයි දැන් වේලාව 10.02 මාගේ ඊයේ දිනයේ සැලැස්මට අනුව නම් මා මේ වන විට බඩ ඉරිගු දන්සලට උදව් කරමින් සිටිය යුතුය.ඒත් ඒ සියල්ල වෙනස් විය..
උදේ පාන්දර මාගේ ජංගමය නද දෙයි අහෝ කරුමයකි එය එලාම් එක නොවේ ඇමතුමකි.

හෙලෝ කියපන් මචං 
මචං මහේෂ්  වරෙන් කෝ බෝ ගහ ලගට අපි කූඩුවක් ගහනවා.වැඩ ටිකක් තියනවා කැටයම් ටිකක් එහෙම.
එල මචෝ මං එන්නම්

දැන් සිතුවිලි දෙකක් අතර අතර ලෝකයකයි.අද දන්සලට යා යුතුය එහෙත් ගේ ලගම ඇති බෝ ගහ අසලට යා යුතුය මා මේ දෙකෙන් එකක් ‍තෝරා ගත යුතුය.

මා බෝ ගස ‍තෝරා ගත්තෙමි ඒ පිං වැඩි නිසා නොව දනසලට ඇති පමණට උදව් දීමට අය ඇති ඒත් බෝ ගහ ලග ඇත්තේ කොල්ලන් කිහිප දෙනෙක් ගේ දවස් කිහිපයක මහංසිය විය යුතුය.

එතන උදව් දී ආවේ දැන්ය මට දැන් දන්සලට උදව්වක් දිමට නුවර බලා  යා හැකිය නැත තවමත්  බෝ ගහ අසල වැඩ අවසන් නැත. මේ ලියා ඇතිය දැන් මෙය පෝස්ට් කරමි.මා නැවත බෝ ගහ අසලට යා යුතුය.

සියලු දෙනාට සුභ වෙසක් මංගලයක් වේවා!

මනෝපුබ්බංගමා ධම්මා මනෝසෙට්ඨා මනෝමයා
මනසා චේ පසන්නේන භාසති වා කරෝති වා
තතෝ නං සුඛමන්වේති ඡායා‘ව අනපායිනී..
♦ මනස ධර්මයන්ට පෙරටු වෙයි, ශ්‍රේෂ්ඨ වෙයි. ධර්මයෝ මනසින් ම උපදිත්. ඉදින් පහන් වූ සිතින් යමක් කියන්නේ නම් හෝ කරන්නේ නම් හෝ ඒ හේතුවෙන්, අත් නො හැර යන සෙවනැල්ල මෙන්, සැපය ඔහු අනුව යයි…
♦♦ Mind Precedes all mental states. Mind is their chief; they are all mind-wrought. If with a pure mind a person speaks or acts, happiness follows him like his never-departing shadow.
♦♦♦ मन सभी धर्मों का अगुआ है, मन ही प्रधान है, सभी धर्म मनोमय है। जब कोई व्यक्ति अपने मन को उजला रख कर कोई वाणी बोलता है, अथवा शारीर से कोई कर्म करता है, तब सुख उसके पीछे ऐसे हो लेता है, जैसे कभी संग न छोड़ने वाली छाया संग-संग चलने लगती है।
Read More

Sunday, May 11, 2014

රුවෝ හැදීම සැපක් වන්නේ කොහොමද...?රාජ මාලිගාවෙ නැති සැප වනාන්තරේ තියෙන්නේ කොහොමද....? පට්ටපල් බොරුනේ මේ කියවෙන්නේ..දරුවෝ හැදීමෙන් සැපැක් ලැබෙනවා නම්  ඇයි පවුල් සංවිධාන සංගම් රටේ ගෑණු ටික එකතු වෙලා කුඩු පටම් නොකරන්නේ...දරුවෝ හැදීම සැපක් නම්  ඇයි පුංචි පවුල රත්තරන් කියන්නේ ඇයි..?දුප්පත් කම් නිසා උපත් පාලනය කරන්නේ යැයි සිතමු...හරි ඒ ප්‍රශ්නේ දුප්පත් මිනිස්සුන්ට නේ....ඇයි උතුරන්න සල්ලි තියන උන් උපත් පාලනය කරන්නේ..මොකක්ද ඇත්ත...දරුවෝ හැදීම කියන්නේ දුක් විදීම..දරුවෝ ගොඩාක් එක්ක කොහොමද නිදහසේ සෙක්ස් කරන්නේ..සරච්චන්ද්‍ර හරි ඔය කතාව ගොතාපු මොකා හරි ඇයි සුප්පා දේවිය ලවා දරුවෝ දෙන්නෙක් හැදුවේ..ඒක වෙන්න බෑ නේ..පවුල්  සංවිධානේ ශාඛාවක් කැලේ තිබුනා ද...උපත් පාලනය ගැන සිංහයා දැන සිටියා ද..දරුවෝ දෙන්නේක් හැදුවාට පස්සේ සිංහයාට නෂ්ටකාමෙ ද...මේ සේරම දේවල් සරච්චන්ද්‍ර කළේ පු‍ටුව ‍රැක ගන්ඩ..හැබැයි සරච්චන්ද්‍ර මාර ඉවක් තිබුණා....ඒ ඉව අල්ලලා කලේ කපටි කම්.. එක පරම්පරාවක් මැරෙනකොට අලුත් පරම්පරාවක් නැගිටිනවා කියන එක සරච්චන්ද්‍ර ගේ ඉවට අහු උනා...ඒ පරම්පරාවට හෙත්තු වුනොත් විතරි දිගටම පු‍ටුවේ ඉන්න පුලුවන් වෙන්නේ කියලා සරච්චන්ද්‍ර ගේ කපටි මොලේට තෙරුනා..ඒ හින්දා තමා සිංහභාහු ලවා ගල් ලෙන බිදලා දාන්නේ..අන්තිමට සිංහල සිංහබාහු ලවා මරන්නේ..අලුත් පරම්පරාව ඒ ඔස්සේ එක පැත්තකින් අල්ල ගන්නවා..අනෙක් පැත්තෙන් පණ අදින පරපුරත් බදා ගන්නවා....පොතේ ගුරා ව ගෙනැල්ලා කියවන්නේ කැත කතාවක්නේ...
"පුතු සෙනහේ පිතු හද තුළ ම මිස නැත පුතුන් හද තුළ ‍රැදෙන්නේ-ඇට ලුළට වැද ඇට මිදුලු මත් අරදා  සිට දුක් දෙයි නිබන්දා"
මේ කැත කතාව ඇතුලේ තියෙන  ඇත්ත විචාරකයෝ කියන සරච්චන්ද්‍ර ගේ පස්ස ලොවා ගෙන ජීවත් වෙච්ච උන් වත් වෙන උන් වත් විග්‍රහ කලේ නෑ...තව දෙයක් පැහැදිලි කරන්න ඕනෑ..ඒක තමයි..සුප්පාදේවි සිංහයා ව අත් හැර දාලා ගල් ලෙනෙන් පිට වීම..ඇයි පිට උණේ..පිට වුනේ දරුවෝ හින්දා  ද...නෑ...ඒ බොරු..පිට වෙන්න එක හෙතුවක් සිංහයා එක්ක සෙක්ස් ඉවරයි එහෙමත් නැත්නම් ඇතිවෙලා...සුප්පාදේවිය දන්නවා වනාන්තරයෙන් පිට වෙලා යන්නේ කොහේටද කියලා....ඒක පැහැදිලි වෙනවා යුව රජු දැක්ක  හැටියේම මිනිහත් එක්ක සෙට් වීමෙන්...ඇයි සෙට් වෙන්නේ....වෙට් වෙන්නේ සෙක්ස් නිසයි වස්තුව නිසයි..මං ඕක ඉගන ගත්තේ ගමේදීමයි...අපේ නෑනා අයියාට සැට් උනේ වතුව නිසා...අයියා ගියාම මට සෙට් උනේ සෙක්ස් නිසා...සුප්පාදේවි සිංහයාට බොක්කෙන් ආදරය කලා නං අඩු ගානේ මහණ වෙන්න එපායැ....මහණ වුනේ නෑ නේ..තේරෙනවා ද ඇත්ත මොකක් ද කියලාඅ..විචාරකයෝ කියන හැත්ත අවංකව ඕවා ගැන කතා  කලේ නෑ..ඇත්ත්ටම ඒ හැත්තට ඒකට හයියක් වත් දැනුමක් වත් තිබුනේ නෑ.. ඒ හැත්ත කළේ සරච්චන්ද්‍ර ම ලියලා දුන්න විචාරය කියන කුණු හරුපේ  දණ නමස්කාර කරලා අරගෙන ගිහින්  තලු මර මරා දෙසා බාන එකයි...තමුසෙලාට මන් කියන්නේ මෙචරයි..කකුල් දෙකෙන් හිටගන්න උවමනාව තියනවා නම්..ඉස්සෙල්ලා  පෙකෙණි වැල හොද අලුත් බේලේඩ් එකක් අරගෙන...හරි ද ...අලුත්ම බ්ලේඩ් එක අරගෙන ..මලකඩ තිබුනොත් පිට ගැස්ම තේරෙනවා නේ..එක සැරයෙන් කපලා දානවලා..

මේ අපූර්ව පොතකින් උපුටා ගත් කොටසකි "පරපුරක විස්තරය" එහි ග්‍රන්ථ නාමයයි කතෘ හිමිකම සරත් විජේසූරිය ගේයි.විජේසූරිය ග්‍රන්ථ කෙන්ද්‍රය නිකුත් කොට ඇති හරි අපූරුව තෙරුම් ඇති කියවන්නට වටිනා කෘතියක් කිව හැක.
කාලෙකින් ලිපියක් නොලීවත් මෙක අකුරු කොට පල කරන්නට සිතුවේ මෙහි අපූරත්වය නිසාමයි.තවත් ලිපියකින් හමුවෙමු.

스리랑카어 한 세대에 관한 설명 표지 이미지
Read More

Recent Posts

"

15. පව් කරන තැනැත්තා මෙලොව දී ශෝක කරයි. පරලොව දී ශෝක කරයි. දෙලොව දීම ශෝක කරයි. තමා ගේ අපවිත්‍ර ක්‍රියාවන් දැක ඔහු ශෝක කරයි, බොහෝ සෙයින් ශෝකයට පත්වෙයි.

15. The evil-doer grieves here and hereafter; he grieves in both the worlds. He laments and is afflicted, recollecting his own impure deeds.

"

-ධම්ම පදය | Dammapadhaya